MojAndroid
(x) hirdetés

A YouTube nemrégiben kiterjesztette reklámblokkolási erőfeszítéseit, és egy kis helyi kísérletből globálissá tette azt. Úgy tűnik, hogy a lépés ellenkező hatást váltott ki mint amit a Google várt, mivel a felhasználók még nagyobb számban fordulnak a jobb reklámblokkolók felé.

A Wired jelentése szerint októberben több százezer felhasználó távolította el a reklámblokkolókat, látszólag a YouTube kiszélesített szigorításával összefüggésben. Ugyanakkor az adatok azt mutatják, hogy rekordszámú ember telepít olyan alternatívákat is, amelyek nem kerülnek a YouTube hálójába.

Krzysztof Modras, a Ghostery – a Chrome bővítményboltjában található egyik legnépszerűbb reklámblokkoló – munkatársa szerint az elmúlt hónapban három-ötszörösére nőtt a telepítések és eltávolítások száma. A bővítményt eltávolító felhasználók több mint 90%-a a YouTube-on való sikertelenségre hivatkozott a szoftverre, mint döntése okára. A vállalat azonban 30%-os növekedést tapasztalt a Microsoft Edge-en történő telepítések terén, mivel a felhasználók megpróbáltak megfelelő alternatívát találni.

Egy másik blokkoló, az AdGuard azt mondta, hogy általában naponta körülbelül 6000 eltávolítást látnak a Chrome-on, de ez a szám október 9. és a hónap vége között napi 11 000-re emelkedett, és október 18-án 52 000-nél érte el a csúcsot. Úgy tűnik azonban, hogy a bővítmény fizetős változata immunis a YouTube tiltására. A vállalat jelentése szerint, amikor az emberek rájöttek erre, a felhasználók száma megnőtt, és október 18-án és október 27-én elérte a 60 000 telepítést.

Jelenleg úgy tűnik, hogy a YouTube reklámblokkolókkal szembeni fellépése miatt az emberek jobb alternatívát keresnek. Néhányan olyan megoldásokhoz is fordulnak, mint a Newpipe, egy YouTube-szerű weboldal, amely képes hirdetések nélkül futtatni a platform videóit.

Az iparág szakértői, mint Modras, arra figyelmeztetnek, hogy a YouTube-nak a reklámblokkolók leállítására irányuló erőfeszítései összetettebb blokkolási taktikákat eredményezhetnek. Ezek az összetettebb taktikák nem szándékos biztonsági rések kialakulásához vezethetnek.

Ha alternatívákat keresel, az olyan bővítmények, mint az uBlock Origin továbbra is működnek, ha Firefoxon használod. Az Adblock Plus is ajánlott néhány javaslatot arra vonatkozóan, hogyan lehet átjutni a reklámblokkolás elleni falon. Aztán persze tt van még az a lehetőség is, hogy mégis előfizetsz a YouTube Premiumért.

(via)

(x) hirdetés
2023.11.06.

Ezeket már olvastad?

+