MojAndroid
(x) hirdetés

Samsung vagy Apple. Ez a két okostelefon-gyártó jelenleg azért küzd, hogy melyikük lesz a világpiac első számú szereplője. A mérleg jelenleg inkább a Samsung felé billen, bár a különbség nem nagy. A legfrissebb adatokat az IDC.com tette közzé.

Eszerint az idei harmadik negyedévben a dél-koreai gyártó volt a legsikeresebb, 59,5 millió készüléket sikerült eladniuk, és 19,7 százalékos piaci részesedést értek el. A második helyen az amerikai Apple áll 53,6 millió eladott készülékkel és 17,7 százalékos részesedéssel.

Brand Szállítások (Q3 2023) Piaci részesedés (Q3 2023) Szállítások (Q3 2022) Piaci részesedés (Q3 2022)
1. Samsung 59,5 mil. 19,7 % 65,0 mil. 21,4 %
2. Apple 53,6 mil. 17,7 % 52,3 mil. 17,2 %
3. Xiaomi 41,5 mil. 13,7 % 40,5 mil. 13,4 %
4. OPPO 27,0 mil. 8,9 % 28,9 mil. 9,5 %

A dobogó legalsó fokára a Xiaomi léphetett fel, a gyártónak 41,5 millió okostelefont sikerült eladnia, a negyedik helyen pedig egy másik kínai cég, az OPPO áll. A tavalyi harmadik negyedévhez képest a rangsor nem változott, de a számok igen. Az első Samsung ebben az időszakban 65 millió okostelefon eladásáig jutott, piaci részesedése azonban az előző évhez képest 8,4 százalékkal csökkent, elsősorban az Apple és a Xiaomi javára. Az OPPO 6,5 százalékot veszített.

Néhány hónapja számoltunk be arról, hogy változás történt az első helyen, és az Apple megelőzte a Samsungot. Ez volt az idei év első olyan negyedéve, ahol mindhárom hónapban az amerikai cég volt jobb. Ezt követően ez a trend megfordult és úgymond visszatért a normális kerékvágásba, így a Samsung újra piacvezető, bár a különbségek nem nagyok.

Az összes okostelefon-szállítás a tavalyi évhez képest stabilan tartja magát, a számok nagyjából megegyeznek a tavalyival, eddig csak elhanyagolható, 0,1 százalékos csökkenést tapasztaltak. A tavalyi harmadik negyedévben 303,1 millió okostelefont adtak el, ez a szám idén 302,8 millió darab volt.

Az eladásokat elsősorban a legnagyobb piacnak számító Kína tartotta fenn, amely növekedett, ezzel szemben Európában, Japánban és az Egyesült Államokban csökkentek az eladások. Európában különösen 5,3 százalékkal.

(x) hirdetés
2023.10.28.

Ezeket már olvastad?

+