Samsung vagy Apple. Ez a két okostelefon-gyártó jelenleg azért küzd, hogy melyikük lesz a világpiac első számú szereplője. A mérleg jelenleg inkább a Samsung felé billen, bár a különbség nem nagy. A legfrissebb adatokat az IDC.com tette közzé.
Eszerint az idei harmadik negyedévben a dél-koreai gyártó volt a legsikeresebb, 59,5 millió készüléket sikerült eladniuk, és 19,7 százalékos piaci részesedést értek el. A második helyen az amerikai Apple áll 53,6 millió eladott készülékkel és 17,7 százalékos részesedéssel.
Brand | Szállítások (Q3 2023) | Piaci részesedés (Q3 2023) | Szállítások (Q3 2022) | Piaci részesedés (Q3 2022) |
1. Samsung | 59,5 mil. | 19,7 % | 65,0 mil. | 21,4 % |
2. Apple | 53,6 mil. | 17,7 % | 52,3 mil. | 17,2 % |
3. Xiaomi | 41,5 mil. | 13,7 % | 40,5 mil. | 13,4 % |
4. OPPO | 27,0 mil. | 8,9 % | 28,9 mil. | 9,5 % |
A dobogó legalsó fokára a Xiaomi léphetett fel, a gyártónak 41,5 millió okostelefont sikerült eladnia, a negyedik helyen pedig egy másik kínai cég, az OPPO áll. A tavalyi harmadik negyedévhez képest a rangsor nem változott, de a számok igen. Az első Samsung ebben az időszakban 65 millió okostelefon eladásáig jutott, piaci részesedése azonban az előző évhez képest 8,4 százalékkal csökkent, elsősorban az Apple és a Xiaomi javára. Az OPPO 6,5 százalékot veszített.
Néhány hónapja számoltunk be arról, hogy változás történt az első helyen, és az Apple megelőzte a Samsungot. Ez volt az idei év első olyan negyedéve, ahol mindhárom hónapban az amerikai cég volt jobb. Ezt követően ez a trend megfordult és úgymond visszatért a normális kerékvágásba, így a Samsung újra piacvezető, bár a különbségek nem nagyok.
Az összes okostelefon-szállítás a tavalyi évhez képest stabilan tartja magát, a számok nagyjából megegyeznek a tavalyival, eddig csak elhanyagolható, 0,1 százalékos csökkenést tapasztaltak. A tavalyi harmadik negyedévben 303,1 millió okostelefont adtak el, ez a szám idén 302,8 millió darab volt.
Az eladásokat elsősorban a legnagyobb piacnak számító Kína tartotta fenn, amely növekedett, ezzel szemben Európában, Japánban és az Egyesült Államokban csökkentek az eladások. Európában különösen 5,3 százalékkal.