MojAndroid
(x) hirdetés

A Xiaomi véget vetett a pletykáknak azzal, hogy megerősítette, hogy nem a MIUI 15-öt fogja kiadni a következő szoftverfrissítésként, hanem egy új Android skin-t HyperOS néven. Az új név egy átfogóbb frissítést sejtet a MIUI-hoz képest.

Már láthattunk néhány kiszivárgott képernyőfotót a HyperOS-ről, de még semmi sem biztos. Egyelőre tehát van egy kívánságlistánk arról, hogy a Xiaomi mit javíthatna a HyperOS-szel.

1. Globális skin a globális felhasználóknak

A MIUI iOS által inspirált megjelenés megfelel a hazai piac, Kína közönségének, de nagyon szeretnénk, ha a Xiaomi egy eredetibb és kiemelkedőbb dizájnt kínálna a globális közönség számára. A kiszivárgott screenshotok azt sugallják, hogy ez nem így lesz, de még mindig reménykedhetünk (ha nem is a HyperOS első verziójában, de a folytatásban).

A HyperOS-nek több globális funkciót és kevesebb rendszerreklámot kellene tartalmaznia. A Xiaomi az évek során komoly munkát végzett a hirdetések csökkentése terén, de még mindig ott a lehetőség, hogy egyáltalán ne is legyen benne reklám. Végül is, tényleg szükségünk van egy alkalmazás telepítése után egy reklámot tartalmazó interstitial képernyőre? Biztos, hogy nincs.

2. Rendszeresebb frissítések

A Xiaomi nemrég növelte a zászlóshajó telefonok frissítési kötelezettségét, mivel a Xiaomi 13T sorozat mostantól négy fő operációs rendszerfrissítést és öt évnyi biztonsági javítást kínál. Ez összhangban van a Samsung és az OPPO frissítési politikájával. Egy módon azonban a Xiaomi még mindig javíthat a frissítési helyzetén, mégpedig a frissítés gyorsaságával.

Nagyon szeretnénk, ha a Xiaomi és almárkái a HyperOS megjelenésével sokkal gyorsabb rendszerfrissítéseket kínálnának. A skin kiterjedt rendszerszabályozása miatt kicsit hosszabb időt vesz igénybe ezeknek a frissítéseknek a fejlesztése, de ha a Samsung képes erre a One UI esetében, akkor a Xiaomi is képes lehet rá. Mindkettőjüknek van elég munkabírása ahhoz, hogy ez megtörténjen.

3. Kevesebb bloatware

A Xiaomi kiváló munkát végez, amikor a felhasználóknak lehetőséget ad az előre telepített alkalmazások eltávolítására. De mi lenne jobb, mint a bloatware eltávolításának lehetősége? Ha eleve nem is lennének bloatwarek. Tényleg nincs szükségünk rengeteg előre telepített alkalmazásra, amelyek megkettőzik a Google szolgáltatásait, és nincs szükségünk rengeteg harmadik féltől származó, regionális alapon kiosztott bloatware-re sem, amiket úgyis első indítás után töröl a felhasználók 99%-a.

4. Optimálisabbb aksi optimalizáció

A kínai márkák indították el évekkel ezelőtt az akkumulátor-optimalizálási beállítások trendjét, és ezt mostanra az összes androidos telefongyártó átvette. Ezzel együtt egyes márkák rendkívül agresszívak az akkumulátor-optimalizálással kapcsolatban, és eközben létfontosságú alkalmazásfunkciókat és értesítéseket törnek össze. Az utolsó dolog, amit szeretnél, hogy lemaradj az ébresztésről, mert a telefonod killelte az ébresztőt.

A Xiaomi az elmúlt években mérsékelte ezt a keménykezű megközelítést, aminek eredményeképpen az egyik weboldal a Samsungot ítélte a legrosszabbnak a témában, azonban a Xiaomi telefonjain egyes esetekben még mindig túlbuzgó az alkalmazások leállítása, ezért jó lenne, ha a HyperOS-t az akkumulátor-optimalizálást lazábban kezelje.

5. Fokozott adatvédelem

A Xiaomi MIUI-ja nem éppen iOS, ha az adatvédelemről van szó. A felhasználói megállapodáson és az adatvédelmi szabályzaton kívül rengeteg opcionális szabályzat is van. A személyre szabott reklámoktól és a felhasználói élményprogramtól kezdve a diagnosztikán át az előre telepített Xiaomi alkalmazásokhoz kapcsolódó egyedi megállapodásokig a vállalat nem szégyenlős a telefonjait irányelvekkel tömni.

Elég rossz, hogy az első alkalommal használókat elriaszthatja a rengeteg megállapodás, amit alá kell írniuk ahhoz, hogy bármit is használhassanak. Miért van olyan telefontisztító alkalmazás, amely adatvédelmi megállapodás aláírását követeli meg? Vagy egy téma alkalmazás?

Itt az ideje, hogy a Xiaomi egységesítse ezeket a szabályzatokat és megállapodásokat azzal a céllal, hogy a fogyasztók számára sokkal egyszerűbbé és egyértelműbbé tegye a dolgokat. Még jobb lenne, ha egy összehangolt kísérletet látnánk arra, hogy a globális felhasználók számára mindenütt javítsák az adatvédelmet, és leállítsák az adatgyűjtést a véletlenszerű adatgyűjtést.

(x) hirdetés
2023.10.25.

Ezeket már olvastad?

+