Az Európai Bizottság, az Európai Unió végrehajtó szerve azért vezette be a digitális piacokról szóló törvényt (DMA), hogy nagyobb fokú versenyt biztosítson azáltal, hogy megakadályozza, hogy a nagyvállalatok visszaéljenek piaci erejükkel. Az egyik célzott vállalat az Apple, és a Reuters szerint Thierry Breton belső piacért felelős biztos azt mondta Tim Cooknak, hogy az Applenek meg kell nyitnia az ökoszisztémát a versenytársak előtt.
Breton elárulta, hogy Brüsszelben találkozott az Apple vezérigazgatójával, és azt mondta neki, hogy az Apple-nek lehetővé kellene tennie az iPhone-felhasználók számára, hogy a versenyképes szolgáltatásokból részesüljenek, legyen szó elektronikus pénztárcáról, böngészőkről vagy alkalmazásboltokról. Cook egyik ellenérve az volt, hogy ez veszélyeztetheti a biztonságot és az adatvédelmet, de az uniós vezető hozzátette, hogy a DMA úgy segíti elő az innovációt, hogy egyiket sem veszélyezteti.
Eddig hat vállalatot jelöltek ki kapuőrként, amelyeknek digitális termékeiket és szolgáltatásaikat a törvényhez kell igazítaniuk: ezek az Alphabet (a Google tulajdonosa), az Amazon, az Apple, a ByteDance (a TikTok tulajdonosa), a Meta (a Facebook, az Instagram és a WhatsApp tulajdonosa) és a Microsoft.
Az Európai Bizottság honlapja szerint azt szeretnék, ha a kapuőrök lehetővé tennék, hogy harmadik felek együttműködhessenek a vállalatok saját szolgáltatásain belül, hogy az üzleti felhasználók hozzáférhessenek az általuk generált adatokhoz, és hogy a vállalkozások a platformon kívül köthessenek szerződéseket és üzleteket.