A Huawei technológiai óriás által támogatott Aito M9-et új kémfotókon látták, ami tovább fokozza a várakozást a hivatalos debütálásra, amelyet erre a negyedévre ütemeztek be. Az új elektromos SUV arra készül, hogy felvegye a harcot a Mercedeshez, a Nio-hoz és a Range Roverhez hasonló luxuskonkurensekkel.
Az Aito M9 külső dizájnfilozófiája az “egyszerűség és tisztaság” körül forog. Modern, átható fényű formatervet visel, amely zökkenőmentesen integrálja a fényszórókat és az aerodinamikus légbeömlőket. A SUV mérete 5 230 mm x 1 999 mm x 1 800 mm, jelentős, 3 110 mm-es tengelytávval, ami tágas belső teret biztosít az utasok és a csomagok számára egyaránt.
Az Aito M9 hátsó része egyszerűbb, lekerekített formavilágot követ, az AITO logó az átható hátsó lámpák tetején helyezkedik el, tükrözve a fényszórók általános formáját. Ez a szimmetrikus kialakítás a forma és a funkció harmonikus keveredéséről beszél, ami a Huawei részletekre való odafigyelésének bizonyítéka.
Belül az Aito M9 a technológia szerelmeseinek paradicsoma. Rendelkezik a Huawei HarmonyOS 4.0 cockpitjével, amely három képernyős elrendezéssel és a Huawei AI Intelligent Crystal nevű autós szórakoztató rendszerével van felszerelve. A Huawei első alkalommal mutatta be digitális asszisztensét, a Xiaoyit, amely zökkenőmentes és interaktív felhasználói élményt biztosít. És igen, a Crystal továbbra is része a sokak által elismert Huawei Soundnak.
Az Aito M9 nem csak a kinézetről és a technikáról szól, hanem a sokoldalúságról is. A terepjáró hat egyforma ülést kínál, amelyek mindegyike motorizált, és amelyek különböző konfigurációkba rendezhetők, 3, 4, 5 vagy 6 utas befogadására alkalmasak, attól függően, hogy az adott pillanatban mire van szükség.
Az Aito M9 elektromos járműként (EV) és hatótávnövelőként (EREV) is elérhető. A tisztán elektromos modell négykerék-meghajtású, 160 kW-os első és egy robusztus 230 kW-os hátsó hajtómotorral rendelkezik, amelyet a Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) szállít. A kiterjesztett hatótávú modell egy 1,5 literes, 112 kW teljesítményű turbómotorral egészül ki, amely generátorként működik, és kettős motoros elrendezést kínál, elöl 165 kW-os, hátul 200 kW-os teljesítménnyel.
Az Aito M9 előértékesítése áprilisban kezdődött, ára 500 000 és 600 000 RMB (kb. 63 900 és 77 100 euró) között mozog. A MIIT felvette az M9-et a Kínában eladásra engedélyezett járművek katalógusába, ami arra utal, hogy a hivatalos bevezetés már nincs messze.