A technológiai világ mindig tartogat meglepetéseket, különösen akkor, amikor a telefongyártók úgy döntenek, hogy kitérőt tesznek az autópiacra. A Xiaomi, a kiemelkedő kínai telefongyártó pontosan ezt tette az elmúlt két évben. A legfrissebb hírek szerint a vállalat már majdnem készen áll arra, hogy bemutassa legelső elektromos autóját, sőt, még az akkumulátorok specifikációját és az árképzés részleteit is megtudhatjuk.
A “Modena” kódnevű (semmi köze az olaszokhoz) elektromos szedán a Xiaomi újdonsága az EV világában. Az ambiciózus autó két évvel azután érkezik, hogy a technológiai óriás bejelentette EV törekvéseit, és a helyi médiajelentések szerint a telefongyártó a következő zászlóshajó okostelefonja – a várva várt Xiaomi 14 – mellett mutathatja be ezt az autót.
Azt gondolnánk, hogy a telefongyártásról az autógyártásra való átállás jelentős időt vesz igénybe, pekingi jelentések szerint azonban a márka már a próbagyártás fázisában van a Daxing ipari parkban található gyárban, és már heti 50 prototípust gyártanak. Ráadásul már elkezdték felpörgetni a toborzást, néhány jelölt még olyan nagyra becsült autóipari óriásoktól is érkezett, mint a Mercedes és a Tesla.
A legutóbbi médiaszivárgások bepillantást engednek a Xiaomi EV ambícióiba. Úgy tűnik, hogy a Modena, vagy MS11 nem csak az esztétikáról szól (bár a nagy LED-es fényszórókkal, a süllyesztett ajtókilincsekkel és a panoráma üvegtetővel biztosan jól néz ki). Az autó várhatóan egy 101 kWh kapacitású terner (NMC) akkumulátorral rendelkezik majd, amely egy nagy hatótávolságú változatot biztosít, amely egyetlen feltöltéssel akár 800 km-t is megtehet. Ez az akkumulátor körülbelül 642 kg-ot nyom. A műszaki érdeklődők számára az energiasűrűsége 157 Wh/kg, és támogatja a 800 V-os egyenáramú töltést.
De vajon a Xiaomi első EV-je milyen árcédulával jár? Nos, a 200 000 RMB (25 500 euró) javasolt induló árával a kínai EV-piacon olyan neves szereplőkkel versenyezhet majd, mint a Tesla Model 3 és a BYD Seal. És ha valaki kíváncsi lenne, igen, Kínában több elektromos szedán is kapható ebben az árkategóriában. De a Xiaomi belépése a mezőnybe mindenképpen felkavarja a kedélyeket, tekintve a márka szoftver- és hardverfejlesztésben szerzett szakértelmét.
A beavatatlanok számára a Xiaomi betörése az autóiparba kissé furcsának tűnhet, de egy ilyen méretű technológiai konglomerátum számára természetes lépés, hogy a gyorsan bővülő EV-piacra merészkedjen.
Tekintettel arra, hogy a Xiaomi formatervezése mindig is innovatív volt, nagy várakozás övezi a Modena (vagy MS11?) esztétikáját és jellemzőit. Ha a telefonjai alapján bármit is el lehet mondani, a potenciális vásárlók a stílus és a funkcionalitás tökéletes keverékére számíthatnak. Bár a pontos megjelenési dátumot még mindig titok övezi, a találgatások szerint a Xiaomi már októberben bemutathatja újdonságát.