A Xiaomi technológiai óriás megkapta a Kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) engedélyét elektromos járművek gyártására és ezzel egy lépéssel közelebb került annak a tervnek a megvalósulásához, hogy akár már a jövő év elejétől saját autókat dobjon piacra.
Bár az NDRC jóváhagyása egy lépéssel közelebb hozza a Xiaomit az elektromos autók tömeggyártásához, a jelentés szerint még mindig meg kell szereznie a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) jóváhagyását, amely az új autógyártók és modellek műszaki és biztonsági követelményeinek értékeléséért felelős.
2021. március 30-án a Xiaomi bejelentette a hongkongi tőzsdén, hogy egy 100 százalékos tulajdonú leányvállalatot tervez létrehozni az intelligens EV-üzletágának irányítására. A Xiaomi kezdeti befektetése az autóipari üzletágba 10 milliárd RMB (1,4 milliárd dollár) lenne, és a következő 10 évben várhatóan 10 milliárd dollárt fektetne be – közölte akkor.
2021. október 19-én Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója azt mondta, hogy a Xiaomi autógyártási üzletága várakozásain felül halad, és az első autó hivatalos sorozatgyártása 2024 első felében várható. Idén március 5-én Lei megismételte, hogy a Xiaomi első EV-je 2024 első felében kerül sorozatgyártásra, és hogy a modell már túl van a téli tesztelésen. A Xiaomi jövőre mintegy 100 000 EV gyártását tervezi, írja a Reuters mai jelentése egy forrásra hivatkozva.
Exclusive: Xiaomi has won the approval of China’s state planner to manufacture electric vehicles, marking a major step towards the smartphone maker’s goal of producing cars by early next year https://t.co/tlTiHVPBOL
— Reuters (@Reuters) August 23, 2023
A Beijing Daily júliusban arról számolt be, hogy a Xiaomi befejezte egy olyan pekingi gyár építését, amely évi 200 ezer EV gyártására képes, miközben engedélyezésre vár. A vállalat a múlt hét óta felgyorsította a munkaerő-felvételt az EV gyárában is, hogy felkészüljön a termelés decemberi felfutására – mondta két Xiaomi alkalmazott a Reutersnek.
A Xiaomi első modellje egy LiDAR-ral felszerelt szedán lesz, amelynek prémium változata több mint 300 000 jüanba kerül, jelentette a helyi média LatePost tavaly szeptember 2-án. Tegnap egy másik helyi média, a Jiemian arról számolt be, hogy a Xiaomi EV részlege a CALB-ot és a CATL-t választotta az akkumulátorok első és második szintű beszállítójának.
A Xiaomi költséghatékony előnyének megőrzése érdekében a vállalat EV üzletága az alkatrészek árrését 1 százalék körül fogja tartani, a jövőbeni nyereségesség elsősorban a szoftverekre és az ökoszolgáltatásokra támaszkodik majd – mondta a forrás.