Miután a Samsung tavaly elindította a Galaxy önjavító programot az Egyesült Államokban, majd a múlt hónapban kiterjesztette Dél-Koreára, most Európába is elhozta a programot – június végéig Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban is elérhető lesz.
Jelenleg a program az S-sorozat három korábbi generációs zászlóshajójára, a Galaxy S20-ra, S21-re és S23-ra terjed ki, a csereképernyők, hátlapok és töltőcsatlakozók is elérhetőek. Megjegyzendő, hogy a képernyőcsere-készlet egy új akkumulátort is tartalmaz.
A telefon szétszedéséhez szükséges szerszámkészletet valamivel kevesebb mint 30 euróért vehetjük meg. Egy új töltőcsatlakozó a Galaxy S20-hoz 50 euróba kerül, a hátlap nagyjából ugyanennyibe, míg egy hivatalos kijelző 200 euróba. A magasabb kategóriás modellek alkatrészei többe kerülnek, ugyanez igaz az újabb modellekre is, egy S22 Ultra kijelzője például 310 euróba kerül. A németországi alkatrészárakat itt nézheted meg.
A Samsung oktatóvideókkal segít a régi alkatrész eltávolításának és az új beszerelésének folyamatában (és a köztes lépésekben is).
A telefonok mellett a Galaxy Book Pro és a Galaxy Book Pro 360 laptopok is részei az önjavító programnak. A következő alkatrészek állnak rendelkezésre: elülső tok, hátsó tok, kijelző, akkumulátor, érintőpad, bekapcsoló gomb ujjlenyomat-olvasóval és gumilábak.
A Samsung a javítókészletek értékesítését és terjesztését olyan hivatalos forgalmazókkal együttműködve végzi, mint az ASWO és a 2Service.
Megjegyzendő, hogy az önjavító program több országban már működik, de másoknak (pl. az Egyesült Királyságban) a hónap végéig kell várni az alkatrészek elérhetőségére. Továbbá, ha azon tűnődsz, hogy miért nincsenek alkatrészek a Galaxy S23 szériához, valószínűleg azért, mert még újak és garanciában vannak. Az S23 trióhoz azonban hamarosan érkeznek alkatrészek. Az S22-es telefonok sem voltak részei az eredeti amerikai bevezetésnek, idén év elején kerültek hozzá.