A Xiaomi közzétette a 2023 első negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeket, a számok pedig sokkal bizalomgerjesztőbbek, mint amire számítani lehetett. A cég január és március között még 594,8 millió aktív felhasználóval rendelkezett, de a publikálás pillanatában már sikerült átlépni a 600 milliós mérföldkövet is.
Az okostelefonos részleg vitte leginkább a hátán a vállalatot, hiszen 30,4 millió mobil került a boltok polcaira, ami 35 milliárd jüanos bevételt generált (kicsivel kevesebb mint 5 milliárd dollár), negyedéves szinten ez 2,7%-os fejlődést jelent.
2023 Q1-ben a Xiaomi a harmadik helyet szerezte meg globálisan a maga 11,3%-os részesedésével, a szokásos módon a Samsung és az Apple előzte csak meg. A legjobban hazai földön teljesített a márka, ahol 22,2%-ot ért el.
A teljes bevétel 59,5 milliárd jüan volt (8,43 milliárd dollár), ebből 3,2 millárd jüannyi (450 millió dollárnyi) profitott könyvelhetett el a cég, ám mivel legalább 300 millió dollárt ebből az elektromos autó fejlesztésére költöttek, így 150 millió dollár marad(hatot)t a három hónap végére.
A Xiaomi az AIoT szegmensben is nagy elánnal van jelen, már 618 millió eszköz van használatban, és 12,3 millió felhasználó rendelkezik legalább 5 ilyen készülékkel.