A YouTube Premium előfizetői száma 2022-ben rekordszámú, 80 millió felhasználóra nőtt, és a Google erre reagálva bejelentette, hogy 2023-ban többet fektet előfizetési rendszerébe. Amit akkor még nem tudtunk, hogy ez azt jelentheti, hogy ez a lépés az ingyenes kínálatot hátrányosan érinti, hogy minél több embert rávegyen arra, előfizessenek a szolgáltatásaiért.
Tegnap videók nézése közben az egyik Redditor egy felugró ablakkal találkozott, amely arról tájékoztatta, hogy “a YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók”. Az üzenet felajánlott egy gombot a “YouTube-hirdetések engedélyezésére” az illető reklámblokkoló szoftverében, majd elmagyarázta, hogy a hirdetések teszik ingyenessé a szolgáltatást a felhasználók milliárdjai számára, és hogy a YouTube Premium reklámmentes élményt kínál. Még egy gombot is felkínált a YouTube Premium tagság egyszerű regisztrációjához.
A YouTube szubreddit moderátorai üzenetet kaptak a YouTube csapatától, amelyben megerősítették, hogy ez a felugró ablak egy kísérlet része, amelyet a vállalat végez. Úgy tűnik, hogy ez egy nagyon korlátozott kísérlet, mivel csak egy felhasználói jelentést találtunk, de lehet, hogy ez a jövő jele.
A Google már régóta hadilábon áll a reklámblokkolókkal, 2016-ban kitiltotta a kifejezetten reklámblokkoló alkalmazásokat a Play Store-ból, és olyan változtatásokat hajtott végre a Chrome-ban, amelyek a közeljövőben végzetesek lehetnek a reklámblokkoló bővítmények számára. A YouTube beágyazott hirdetéseivel szemben azonban a reklámblokkolók nagyrészt hatástalanok, így ez a teszt kevésbé a reklámblokkolók blokkolásáról, mint inkább a YouTube Premium népszerűsítéséről szól.
Csak körülbelül egy évvel ezelőtt sikerült a Google-nek végül kinyírnia a YouTube Vancedet, egy népszerű, harmadik féltől származó YouTube-alkalmazást, amely YouTube Premium előfizetés nélkül blokkolta a beágyazott hirdetéseket. Még ha ez a kísérlet soha nem is kerül szélesebb körben bevezetésre, úgy tűnik, a vállalat elkötelezett a hirdetésekkel támogatott bevételi modellje mellett, és biztosítani akarja, hogy csak akkor ne lássunk hirdetéseket, ha fizetünk a Premium tagságért.