A Google bevételei mindig is főként a reklámokból származtak, de azokat eddig igyekezett nem invazív módon beépíteni a szolgáltatásaiba. Az idők azonban változnak. A 9to5Google szerint a Gmail e-mail szolgáltatásában növekszik a reklámok mennyisége, és ott is megjelennek majd, ahol korábban eddig nem.
A portál azt vette észre, hogy az elmúlt napokban a Google növelte a Gmailben megjelenő reklámlevelek számát. A mobilos verzióban például a postaládában a “Frissítések” (Promóciók) szűrő alatt jelennek meg a hirdetések. Ez az automatikus szűrő arra szolgál, hogy a rendszere elkapja a megrendelésekkel, promóciós ajánlatokkal, számlakivonatokkal és más hasonló dolgokkal kapcsolatos e-maileket.
As a person who works very hard to keep my email in check, I am absolutely INCENSED that Gmail is just putting random ads in my inbox now??? pic.twitter.com/5LompTLLPL
— rosemary h (@rohallma) May 3, 2023
A három alapértelmezett szűrő közül (a többi a “Hirdetések” és a “Közösségi hálózatok”) eddig csak a “Hirdetések” nem tartalmazott hirdetéseket. És a többi szűrőhöz hasonlóan itt is legalább két hirdetést láthatunk az e-mailek között ugyanazon az oldalon. Ez a helyzet a webes verzióban is, ahol egyes felhasználók még arról is beszámolnak, hogy a Google időnként akár 4 hirdetést is megjelenít egy oldalon.
#Gmail #Ads increasing! Where does it stop? The term #Free is not free anymore pic.twitter.com/NRgPGjMhIU
— Shahan Ur Rehman (@shahan01) May 5, 2023
Szerencsére a hirdetések még nem jelennek meg a fő levelezési mappában, de persze sosem lehetünk benne biztosak, hogy ez így is marad. A megnövekedett számú hirdetés azokra is vonatkozik, akik fizetnek a Google One előfizetésért, ami szokatlan a hasonló felhőszolgáltatásoknál. Egyelőre nem erősítették meg, hogy a megnövelt számú hirdetéseket régiónként fokozatosan vezetik-e be, vagy csak tesztelésről van szó.