A felújított okostelefonok eladásai különösen a gazdasági válság idején növekednek, amit a CounterPointResearch elemzőcég legfrissebb, 2022-re vonatkozó statisztikái is megerősítenek. A legkelendőbb márka ebben a szegmensben – nem meglepő módon – továbbra is az Apple.
A felújított okostelefonok globális piaca 5%-kal nőtt
Éves szinten ez a piac globálisan akár 5%-kal is növekedett, míg az új okostelefonok piaca 12%-kal csökkent ebben az időszakban. Érdekes módon azonban a felújított okostelefonok piaca Kínában tavaly 17%-os csökkenést mutatott az előző évhez képest. Ez az elemzők szerint a Covid elleni szigorú intézkedésekkel függött össze az országban. Indiában viszont ehhezképest 2022-ben 19%-kal nőtt a piac.
Az Apple 2022-re 49%-os globális részesedést fog szerezni ezen a piacon. Oroszországban, miután az orosz hadsereg megszállta Ukrajnát, és az Apple kivonult az orosz piacról, gyakran ezek jelentik az egyetlen lehetőséget arra, hogy valaki hozzájusson egy ilyen márkájú okostelefonhoz. Az Apple mögött a dél-koreai Samsung 26%-os részesedéssel rendelkezik. E két ősrégi rivális után a fennmaradó kis részesedéseken a kínai vállalatok osztoztak. 2022-ben a vivo és az OPPO megőrizte 3%-os piaci részesedését, míg a Huawei 4%-ról 3%-ra esett vissza.
Ugyanakkor az 5G modellek iránti kereslet nőtt, különösen az olyan fejlett piacokon, mint az USA, Európa és Japán. Az 5G modellek 2022-ben a globális felújított okostelefon-eladások 13%-át tették ki.