Az Apple 21 oldalas szabadalmi kérelmet nyújtott be, amelyet tegnap jóváhagytak egy új, autóba épített kijelzőtechnológiára vonatkozóan. Lényegében lehetővé teszi, hogy egy képernyő kétféle információt jelenítsen meg, ahogy a látószög változik.
Az ötlet nem új, de a mögötte álló technológia igen. A Range Rover volt az, aki először mutatta be az autóiparban, még az egyik korai SUV-jában. Akkoriban a vállalat egy polarizációs szűrőt használt a képernyő tetején – ami nem sokban különbözik a PC-k és laptopok esetében használt adatvédelmi képernyőktől.
Az Apple technológiája nagyságrendekkel bonyolultabb. Ez egy korábbi szabadalomra épül, amelyet a vállalat egy olyan kijelzőre kapott, amely szabad szemmel nézve üresnek tűnik. Az Apple AR headset vagy szemüveg felpattintásával láthatóvá válik egy kép, amely egyébként rejtve marad.
Az új technológia egy szemkövető szoftverrel ellátott képernyőből és egy, a kijelző fölé helyezett prizmás lencsékből álló rétegből áll. A háttérvilágítás vezérlésével a kijelző egyszerre két különböző képet tud megjeleníteni, és a prizma lencséknek köszönhetően ezek a képek különböző szögben jelennek meg.
A hosszadalmas szabadalmi kérelemben az Apple egy csomó lehetséges felhasználási lehetőséget sorol fel – a magánélet védelmét szolgáló helyzetektől kezdve a képernyő megosztásáig. A legkézenfekvőbb felhasználási mód azonban az Apple által említett navigációs eszköz. Az Apple Car fejlesztésének előrehaladtával a vállalat egyértelműen egyetlen, középen elhelyezett képernyő használatát fontolgatja, de a sofőrnek és az első ülésen ülő utasnak csak a számukra releváns információkat szolgálja ki.
A vezető a vezetésre koncentrálhat, és minden lényeges információ – navigáció és autós információk – kéznél van, míg az utas élvezheti a kijelzőn futó tartalmakat anélkül, hogy a vezető figyelmét elterelné. Hasonlóképpen, ez lehetővé teheti a hátsó ülésen utazók számára, hogy több képernyő használata nélkül élvezhessék a különböző tartalmakat.