Alig 10 évvel ezelőtt az Instagram még csak a barátok közötti fotómegosztás eszköze volt. A Meta felvásárlását követően azonban teljes értékű közösségi hálózattá és marketingeszközzé vált, sok reklámelemmel. A reklámok elszaporodása természetesen elégedetlenséget okoz egyes felhasználók körében, akik biztosan nem fognak örülni a legújabb híreknek. A TechCrunch szerint az Instagram hirdetések olyan felületeken is megjelennek majd, ahová eddig még nem jutottak el.
Instagram hirdetések kerülnek a keresési eredményekhez
A béta tesztelés után az Instagram a következő hónapokban a hirdetéseket a keresési találatokba is integrálni szeretné. Ezeket a hirdetéseket a felhasználóknak célzottan, a kereséseikhez kapcsolódóan fogják megjeleníteni. Ha például a keresőbe beírjuk, hogy “bőrápolás”, akkor a keresési találatok között megjelennek majd az adott témához kapcsolódó hirdetések is.
A hirdetések és a normál keresési eredmények közötti különbséget a “Sponsored” felirat alapján lehet majd megkülönböztetni. A releváns hirdetési bejegyzések évek óta megjelennek a fő hírfolyamban követett emberek bejegyzései között is, és egy ideje már az egyre népszerűbb Történetek között is.
Egy új funkció segítségével a hirdetők promotálhatják a közelgő eseményeiket
Az Instagram elindítja az Emlékeztető hirdetések funkciót is, amelynek célja, hogy a vállalkozások könnyebben értesítsék, emlékeztessék és figyelmeztessék az embereket hirdetésekkel a jövőbeli eseményekről, amelyek érdekelhetik őket. A felhasználók feliratkozhatnak ezekre az emlékeztetőkre, aminek köszönhetően egy nappal korábban, 15 perccel az esemény előtt, de akár az esemény kezdetének időpontjában is kapnak emlékeztetőt.
Mindezen új hirdetési eszközök célja, hogy a Meta növelje bevételeit egy olyan időszakban, amikor csökkenő reklámeladásokat tapasztal. A negyedéves eredmények részeként ugyanis arról számolt be, hogy a hirdetési bevételek 31,2 milliárd dollárra csökkentek, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 32,6 milliárd dollárral.
Ez persze nyilván nem fogja vigasztalni a felhasználókat, azonban akik váltani szeretnének, azoknak ott van az 500px.com vagy a Glass.Photo, ahová még 10% regisztrációs kedvezményünk is van.