Úgy tűnik, egy újabb közösségi médiaplatform veszti el saját stílusát a TikTok miatt.
A cég szerint a változtatások – köztük a TikTok-szerű “felfedező” feedek, a “Smart Shuffle” mód és a podcast automatikus lejátszás – célja,
hogy mélyebb felfedezést és tartalmasabb kapcsolatokat építsenek ki az előadók és a rajongók között
A hozzáadott funkciók némelyike, például a Smart Shuffle csak az előfizetők számára lesz elérhető, míg a kezdőlap feedjének változását minden felhasználó számára bevezetik. A Spotify egyelőre nem határozta meg a megjelenés konkrét ütemezését.
A Smart Shuffle funkció, amely az ikonra való dupla koppintással működik, lehetővé teszi, hogy a lejátszási listák automatikusan hozzáadják a releváns dalokat a mixhez, miközben összekeverik a lejátszási sorrendet.
Bár a platform kifejtette, hogy a frissítés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy “célzottan görgetni” és új tartalmakat azonosítani tudjanak, ez lehet a reklámok bevezetésének előfutára, amit a TechCrunch rámutatott, hogy az Instagram már hasonló módon vezetett be. Ezen kívül vizuális funkciók is megjelennek majd az oldal kurátori lejátszási listáin belül, mint például a Discover Weekly, a Release Radar és a New Music Friday, hogy a hallgatók előzetesen megnézhessék az új címeket, mielőtt lejátszásra kattintanának.
Az Egyesült Államokban és Kanadában élők számára további változások is érkeznek, többek között a Spotify mesterséges intelligencia (AI) DJ-je is megjelenik a Music fül személyre szabott gyorsbillentyűje alatt. A felhasználók azt is láthatják majd, hogy miért kaptak bizonyos ajánlásokat.
Végül, de nem utolsósorban a podcastok mostantól ugyanolyan opcionális automatikus lejátszási funkcióval rendelkeznek majd, mint a zenék. Így ha egy epizód befejeződött, a következő “releváns epizód” lejátszása automatikusan elkezdődik.
A Spotify az első olyan platform, amely valóban zökkenőmentes előzetest tesz lehetővé a zenék, podcastok és hangoskönyvek között
– közölte a cég.
Ready, set, discover new audio easier than ever before! Take a look at our greatest app evolution yet. Introducing @Spotify‘s new Home feed. #SpotifyStreamOn pic.twitter.com/OHrp3C6FOT
— Spotify News (@SpotifyNews) March 8, 2023