A Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun egy interjúban elmondta, hogy a vállalat jövőre vonatkozó ambíciói között szerepel az öt legnagyobb autógyártó közé való bekerülés. Kicsit túl optimistán hangozhat, de a Xiaomi úgy gondolja, hogy minden megvan benne, ami ennek eléréshez szükséges.
Lei Jun elismeri, hogy a Xiaomi Auto körülbelül 6-7 évvel van lemaradva a kínai versenytársakhoz képest, azonban a vállalat nagy szakértelemmel rendelkezik a szoftverek és az általános felhasználói élmény terén, ezért erre támaszkodik a gyors felzárkózás érdekében. Valójában Lei Jun azt mondja, hogy a fejlesztés szoftveres része manapság vitathatatlanul fontosabb.
Tavaly a Xiaomi Auto 439 millió dolláros befektetést vonzott, több mint 2300 K+F alkalmazottat foglalkoztatott, és a cég első autója már a téli teszteken is részt vett, tehát úgy tűnik, hogy a dolgok gyorsan haladnak. Még a vártnál is gyorsabban.
A Xiaomi víziója, hogy zökkenőmentes integrációt kínáljon életünk minden eszközére – okostelefonokra, okosotthonokra és autókra. A Xiaomi szórakoztató elektronikai cikkek terén elért sikerére építve Lei Jun úgy véli, hogy az új autó marketingje nem lesz nehéz, hiszen világszerte sok üzlet és kiskereskedelmi kapcsolat áll rendelkezésére.