MojAndroid
(x) hirdetés

A Spotify közzétette 2022 utolsó negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését, van néhány jó és néhány rossz hír is. Jó hír, hogy az előfizetői számok meghaladták a várakozásokat, így év végén 205 millió aktív előfizetője volt a szolgáltatásnak, ezzel az első streaming platform lett, amely átlépte a 200 milliós határt.

A havi aktív felhasználók száma elérte a 489 milliót, ez tartalmazza a hirdetésekkel tűzdelt ingyenes csomagot használó előfizetőket is. Összehasonlításképpen, a Spotify-nak 195 millió prémium előfizetője volt tavaly a harmadik negyedév végén, és összesne 456 millió havi felhasználó (MAU). A 33 millió MAU-val történő növekedés a Spotify valaha volt legjobb eredménye a negyedik negyedévben.

A növekedő felhasználó szám mellett a bevételek nem pontosan úgy alakultak, ahogy a Spotify tervezte, a folyamatos felvásárlások miatt (podcastok illetve hangoskönyvek) az utolsó negyedévben 39 millió euróval csokkentek a bevételek, így a streaming óriás kénytelen volt bejelenteni, hogy 6%-al,azaz 600 fővel csökkentik a munkavállalóik számát.

A teljes 2022-es bevétel 3,2 milliárd euró volt, ami 18%-kal magasabb, mint egy évvel korábban, ebből 2,7 milliárd euró prémium előfizetésből származott. A podcast üzletágba való belépés is  összességében bölcs döntésnek bizonyult, mivel ennek köszönheti leginkább, hogy az hirdetésekből is növekedtek a bevételei.

A cég előrejelzése szerint márciusra átléphetik a félmilliárd felhasználót, és 207 millióra növelhetik prémium előfizetői számát, Daniel EK vezérigazgató szerint az idei év célja a veszteségek csökkentése, 2030-ra pedig szeretnék elérni az 1 milliár aktív felhasználót.

És még egy érdekes megjegyzés: a 8. éves Spotify Wrapped kampány 111 piacon 150 millió havi felhasználót vonzott, ami 30%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

(via)

(x) hirdetés
2023.02.01.

Ezeket már olvastad?

+