Úgy tűnik, hogy a Samsung egy új alkalmazáson dolgozik, hogy segítse azokat a vásárlókat, akik saját készülékeiket szeretnék megjavítani. A cég által az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához benyújtott „Self Repair Assistant” beadvány egy kék Samsung-stílusú Android-alkalmazásikont tartalmaz, amelyen fogaskerék és csavarkulcs található.
A Samsung a Self Repair Assistant alkalmazást úgy írja le, amely különféle eszközök, köztük okostelefonok, okosórák, táblagépek és fülhallgatók javítására és telepítésére szolgál. A Védjegyhivatal tett bejelentés jelenleg elbírálás alatt áll.
A leírás alapján az alkalmazás javítási útmutatókat és alkatrész-információkat biztosíthat a felhasználóknak különféle Samsung Galaxy eszközökhöz. A Samsung az év elején bejelentette együttműködését az iFixittel amely OEM alkatrészekkel és javítási útmutatókkal látja el a felhasználókat. A programban jelenlég még nem minden készülék támogatott, de kiszivárgott egy lista, amelyek elsőkörben támogatottak lesznek, ezek pedig az S21, S21 Plus, S21 Ultra, S20, S20 Plus, S20 Ultra és Tab S7 Plus készülékek.
Ez körülbelül ugyanannyi támogatott okostelefon, amelyhez az Apple javítási segítséget kínál. A rivális technológiai vállalat is ebben az évben indította saját önkiszolgáló javítási programját, amelyhez egy márkamentesített weboldalt használnak, amely felsorolja az iPhone és MacBook alkatrészeket és útmutatókat. A Samsung részéről itt lesz a lényeges különbség, hiszen a felhasználó rögtön az appról érheti el a fontos információkat. Remélhetőleg ebbe a programba fog tartozni akkumulátorcsere lehetősége is: jelenleg ennek egyetlen Samsung által jóváhagyott módja a teljes kijelző és akkumulátor szerelvény cseréje, függetlenül attól, hogy a képernyő törött-e vagy sem.
Függetlenül attól, hogy ez az alkalmazás az iFixittel való együttműködés része-e, vagy sem, a lépés azt mutatja, hogy a technológiai cégek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak arra, hogy ügyfeleik saját maguk javíthassák készülékeiket.