Thomas Albrecht, a BMW Efficient Dynamics részlegének vezetője egy interjúban nyilatkozta, hogy 1000 km feletti hatótávra nincs szükség.
A BMW múlt héten mutatta be, új fejlesztésű, hengeres akkumulátorcelláit amit kifejezetten a NEUE KLASSE modellgeneráció járműszerkezeti adottságai szerint terveztek meg a mérnökök. „Lítium-ion akkumulátorcelláink új fejlesztésű, hatodik generációja hatalmas technológiai ugrás lesz, több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, akár 30 százalékkal gyorsabb töltési sebességet és akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínálva” – jelentette be Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.
A bajorok szerint a teljes hatótávolság egy-egy csúcs elektromos BMW esetében akár az 1000 km is meglehet, de nem fogja az e-autóik hatótávolsága ezt a szintet átlépni.
Thomas Albrecht, a BMW Efficient Dynamics részlegének vezetője szerint, “a Gen6-os akkumulátorok a jelenlegi Gen5-ös akkukhoz képest legalább 30 százalékkal növelik a hatótávolságot, de az 1000 km-es hatótávolságot akkor sem fogjuk túllépni, ha megtehetnénk. Nem gondoljuk, hogy ilyen nagy hatótávolságra szükség van.”
Tehát, ha jobban belegondolunk akkor teljesen igaza van a BMW-nek, hisz egy ezer kilométeres utat úgysem fog senki egy “seggel” lenyomni. Pihenő időre mindenkinek szüksége van és a mai világban egy jól átgondolt, gyors és megbízható töltőhálózatnak nagyobb előnye van, mint egy ezer plusz kilométer hatótávú elektromos autónak.
Ez a cikkajánló az e-cars.hu-val való együttműködésünknek köszönhetően jelent meg.