A Xiaomi Corporation (“Xiaomi”; részvénykód: 1810), fogyasztói elektronikai és intelligens eszközöket gyártó vállalat, amelynek középpontjában az IoT platformon keresztül kommunikáló okoseszközök és okos hardverek állnak, nyilvánosságra hozta nem hivatalos, konszolidált beszámolóját a 2021. június 30-án zárult három és hat hónapos időszakra.
2021 második negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele 87,8 milliárd jüan volt, ami 64,0 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest; korrigált nettó nyeresége 6,3 milliárd jüan volt, ami 87,4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Mind a teljes bevétel, mind a korrigált nettó nyereség egyaránt rekordot ért el a második negyedévben, mely eredmények az üzleti modell kiválóságát és a működés szilárdságát bizonyítják.
2021 második negyedévének főbb pénzügyi mutatói:
- A teljes éves árbevétel 87.789 millió jüan, ami 64 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest;
- A bruttó nyereség megközelítőleg 15.148,1 millió jüan, ami 96,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest;
- A nem IFRS szerinti korrigált nettó nyereség 6.321,5 millió jüan ami 87,4 százalékos növekedést jelent az év azonos időszakához képest.
2021 első félévének főbb pénzügyi mutatói:
- A teljes éves árbevétel 164.671,2 millió jüan, ami 59.5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest;
- A bruttó nyereség megközelítőleg 29.309,4 millió jüan, ami 92,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest;
- A nem IFRS szerinti korrigált nettó nyereség 12.390,8 millió jüan, ami 118,4 százalékos növekedést jelent az év azonos időszakához képest.
A Xiaomi Corporation közölte: “2021 második negyedévében az “Okostelefon × AIoT” stratégiánk továbbra is alapjaiban járult hozzá a kiemelkedő teljesítményhez. A jövőben is kettős márkastratégiában gondolkodunk, növeljük a fejlett technológiába történő beruházásokat, toborozzuk és támogatjuk a tehetségeket, bővítjük prémium okostelefon-kínálatunkat és javítjuk a felhasználói élményt. Elkötelezettek maradunk az “Okostelefon × AIoT” stratégiánk mellett, és lelkesen dolgozunk, hogy technológiai innovációinkat előremozdítsuk, minden termékkategóriában. Emellett folytatjuk az okostelefonok és IoT-termékeink közötti kapcsolódási lehetőségek fejlesztését, hogy zökkenőmentes felhasználói élményt nyújtsunk a termékpalettánkon, biztosítva mindenkinek egy jobb élet lehetőségét.”
Negyedéves teljesítményértékelés
A globális okostelefon-szállítások rangsorában 2. helyre lépett a vállalat, innovatív és kiváló minőségű termékeivel alapozva meg a Xiaomi márkát a prémium okostelefonok piacán.
A Xiaomi továbbra is elkötelezett a technológia fejlesztése, a tehetségek toborzása és támogatása, valamint a kereskedelmi csatornák fejlesztése mellett, így okostelefon-üzletága 2021 második negyedévében továbbra is jelentős növekedést mutatott, amelyet az okostelefonok rekordbevétele és leszállítása is tükröz. Az okostelefonokból származó bevétel 59,1 milliárd jüant tett ki a második negyedévben, ami 86,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A vállalat globális okostelefon-szállításai elérték az 52,9 millió darabot, ami 86,8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A Canalys szerint a Xiaomi globálisan leszállított okostelefonjai tekintetében a második negyedévben 16,7 százalékos piaci részesedéssel először lépett a második helyre.
Kiemelkedő teljesítmény az “Okostelefon × AIoT” stratégiának köszönhetően, amely az intelligens eszközök összekapcsolhatóságát fokozza
2021 második negyedévében az IoT- és lifestyle termékek szegmense továbbra is erőteljes növekedést mutatott, az árbevétel éves szinten 35,9 százalékkal 20,7 milliárd jüanra nőtt. 2021 második negyedévében az globálisan leszállított okostévék száma meghaladta a 2,5 millió darabot, ezzel megőrizve a vállalat vezető piaci pozícióját.
A csoport IoT és lifestyle termékszegmense a tengerentúli piacokon is gyors növekedést tapasztalt. Az említett termékekből származó bevétel a tengerentúli piacokon 93,8 százalékkal nőtt a negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az elektromos rollerek, az okos televíziók, az okos aktivitásmérők és az okosórák továbbra is széles körű népszerűségnek örvendenek a tengerentúli piacon.
2021. június 30-án a csoport AIoT platformján a csatlakoztatott IoT-eszközök száma (okostelefonok és laptopok nélkül) elérte a 374,5 millió darabot, ami 34,0 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. 2021 júniusában az AI Assistant havi aktív felhasználóinak száma először lépte át a 100 milliós határt, (102,0 millió), a Mi Home App havi aktív felhasználóinak száma pedig 56,5 millióra nőtt, ami 38,6 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az internetes szolgáltatásokból származó árbevétel szintén rekord szintet ért el, a legfontosabb tengerentúli piacokon tovább bővült a felhasználói bázis
A Xiaomi internetes szolgáltatási szegmense megőrizte növekedésének lendületét. 2021 második negyedévében az internetes szolgáltatásokból származó árbevétel rekord szintű, 7,0 milliárd RMB-t tett ki, ami 19,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest képest.
A vállalat globális internetfelhasználói bázisa továbbra is gyors tempóban bővült, és 2021 második negyedévében minden idők legmagasabb értékét érte el. 2021 júniusában a MIUI havi aktív felhasználóinak száma éves szinten 32,1 százalékkal 453,8 millióra nőtt. Szárazföldi Kínában a havi aktív felhasználók száma elérte a 124,0 milliót, ami 13,0 százalékos növekedést jelent éves szinten, és nettó 5,3 millió felhasználóval nőtt 2021 márciusához képest.
A termékek és szolgáltatások több piacon is elismertek, az okostelefonok piaci részesedése első alkalommal az első helyen áll Európában
2021 második negyedévében a Xiaomi fenntartotta növekedésének lendületét a tengerentúli piacokon, és rekordot döntött a világ elsőszámú piacain. Az időszak tengerentúli piacokról származó bevétele 81,6 százalékkal, 43,6 milliárd jüanra nőtt az előző évhez képest, ami rekordot jelentett, és a teljes bevétel 49,7 százalékát teszi ki. A Canalys szerint a Xiaomi második negyedéves piaci részesedése a világ 65 piacán végzett az első 5 között, 22 piacon legelső lett, ebből 10 piacon először érte el ezt az eredményt.
A Xiaomi tovább növelte előnyét a kulcsfontosságú piacokon. A Canalys szerint a vállalat 2021 második negyedévében 28,5 százalékos piaci részesedéssel első alkalommal lett első Európában. Nyugat-Európában a Xiaomi okostelefon-piaci részesedése elérte a 22,2 százalékot, ezzel az első három közé került, míg Közép- és Kelet-Európában 36,4 százalékos piaci részesedéssel a harmadik egymást követő negyedévben lett 1. helyezett. A Xiaomi a 6. egymást követő negyedévben hozta el az első helyet Spanyolországban, 41,2 százalékos piaci részesedéssel. Olaszországban és Franciaországban első alkalommal lett a vállalat első helyezett 35,0 százalékos, illetve 29,7 százalékos piaci részesedéssel. Németországban pedig 15,2 százalékos piaci részesedéssel szintén a top 3 között maradt.
Robusztus növekedés a technológiai innovációra és a tehetségfejlesztésre való töretlen összpontosításnak köszönhetően
A Xiaomi továbbra is rendíthetetlenül a technológiai fejlődésre törekszik, amely megerősíti üzleti tevékenységének gerincét. 2021 második negyedévében a Xiaomi 3,1 milliárd RMB kutatási és fejlesztési kiadásokat könyvelt el, ami 56,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
2021 júliusában a csoport hivatalosan is megkezdte a Changping Smart Factory alapkőletételét, amely Peking Changping kerületében található. A létesítmény a Yizhuang Smart Factory K+F és gyártási képességeire fog építeni. A Xiaomi célja, hogy a Changping Smart Factory akár 10 millió prémium okostelefon éves gyártási kapacitását is támogassa. A vállalat úgy véli, hogy az intelligens gyárak ki fogják használni élvonalbeli technológiáit, és transzformatív hatékonyságnövekedést fognak felmutatni, tovább gyorsítva a hatékonysági forradalmat a kínai feldolgozóiparban.
A Xiaomi megalakulása óta mindig is nagy jelentőséget tulajdonított a tehetségek fejlesztésének, megtartásának és motiválásának. 2021 júliusában a vállalat két külön díjazást jelentett be. A Xiaomi következő évtizedébe lépve a vállalat fiatal vezetői tehetségeket kíván kinevezni és támogatni, vállalkozói ösztönzésekkel jutalmazva és motiválva őket a Xiaominál való előrelépésre.