Hangrögzítő alkalmazásból annyi van a Play Store-ban, hogy győzzön az ember válogatni. Azonban két fiatalember mégis arra az elhatározásra jutott, hogy kell még egy. Ők hozták létre a Canomapp-ot. Az alkalmazás lényege, hogy amikor elindítod a hangfelvételt, akkor közben hozzá tudsz csapni egy csomó mindent.
- Képeket
- Markerket (a fejlesztés olyannyira dinamikus, hogy miközben a cikk készült, itt történt egy ikoncsere, mert nem volt egyértelmű, a Marker mire való és félrevezető volt az előzőleg alkalmazott ikon)
- Jegyzetet
Mindezt ingyen és reklámok nélkül. Az alkalmazás most, hogy elindult a második félév a felsőoktatásban, minden diáknak ott kellene, hogy legyen a telefonján. Ülsz az előadáson, rögzíted, amit mond az előadó. Eközben a táblaképet, vagy slide-okat fényképezed, illetve, ami fontos, azt jelölöd, hogy később vizsgára készülvén tudd mire kell odafigyelni.
Ha nekem lett volna ilyenem, biztos használnám. És mindezt két lelkes magyar ember készíti. Andrással, a fejlesztővel beszélgettem az alkalmazásról.
Balázs: Szia, igen. Mesélsz róla, honnan jött az ötlet?
András: Szia. Az ötlet onnan jött, hogy régebben sokat jártam előadásokra, oktatásokra és mindig kivetítettek különböző diákat, adatokat, fontos információkat, stb. és ezeket nagyban fényképeztem illetve felvettem.
Elő is jött a probléma, hogy a képek megvannak, a hangfelvételek megvannak csak nem tudom őket úgy “összeszinkronizálni”, hogy az fogyasztható legyen.
Mindig is gondolkodtam egy mobilos applikáció ötleten és eszembe jutott, hogy én ezt anno kitaláltam és ezért elkészítettem először magamnak majd pedig kitettük Play-re.
Röviden tömören.
B: Hányan dolgoztok rajta?
A: Ketten. A társam mint designer, én mint fejlesztő.
B: Mik a tervek a jövőre nézve? Min dolgoztok most az app kapcsán?
A: Jelenleg az applikációt akarjuk jobbá tenni a felhasználók visszajelzései alapján. Próbálunk minél több visszajelzést kérni, hogy minél kifinomultabb és felhasználóbarátabb legyen. Tervben van, hogy teljesen újragondoljuk a felületet vizuálisan és működésileg, ehhez igyekszünk minél több visszajelzést gyűjteni, ezért próbáljuk is minél több felhasználóknak eljuttatni.
1 éven belüli tervek: iOS-es verzió.
Hosszútávú terv: Egy webes felület ezen felvételek, vagy Canomapp “csomagok” lejátszása, kezelése, megosztása másokkal. Persze felhasználók igyényeitől függ, hogy szükségük lesz-e rá.
B: Megmarad hobbi projektnek, vagy vannak távlati tervek, hogy reklám, vagy értékesítés is lesz?
A: Jelenleg mind a ketten hobbiként kezeljük de nem zárkózunk el attól, hogy komolyabban tekintsünk rá. Ehhez jönni kell olyan eredményeknek, hogy lássuk, hogy meg fogja érni.
Reklámok nincsenek, jövőben lehetséges, hogy lesznek illetve alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség is lesz extra funkciókkal.
B: És mit csináltok egyébként? Amikor nem a Canomapp fejlesztése zajlik? Egyetem/munka?
A: A társam Product & Graphic designer, míg én rendszerfejlesztő vagyok.
B: Honnan kapta az app a nevét?
A: A név a CAmeraNOteMArker-ből jött valamit az App egybeolvdásából
B: Ezt nem feltétlen raktam volna egyedül össze. 😀
A: Bár még dolgozunk azon, hogy valami misztikus sztorit kerítsünk a név megszületésének. 😀
B: Mikor került ki a Play Store-ba?
A: 2016. December. Igaz akkor még zárt béta verzióban. Kb januártól lett teljesen publikus.
B: Első körben gondolom ismerősökkel osztottátok meg, azóta milyen vonalon próbáltátok hírdetni?
A: Igen így van. Család, barátok, ismerősökkel osztottuk meg. Hirdetni konkrétan nem hirdetünk még. Jelenleg különböző tartalom megosztó oldalakon próbáljuk megismertetni az emberekkel az appot mint pl.: Quora
B: Mi volt a fejlesztés során a legnagyobb kihívás?
A: Én úgy gondolom, hogy az egész az volt és még mindig az. Egyikünk sem csinált még így elejétől egy ilyen projektet. Minden nap tartogat valamilyen kihívást. Pl.: Androiddal ezzel a projekttel kezdtem el foglalkozni. Mi az a felület / kinézet amit a felhasználó egyszerre átlát. Hogyan tudjuk eljuttatni másokhoz az applikáció. felhasználói visszajelzéseket hogyan kezeljük, stb..
B: Mit csinálnátok másképpen, ha most kezdenétek a fejlesztést?
A: Jóval több embertől kérnénk visszajelzést. Igényfelmérést is hamarabb készítenénk mint most tettük.
B: Mert mi történt, ami ezt indokolja? Kellett sokat módosítani az első visszajelzések után?
A: Hát ha sokat nem is, inkább, hogy nagyobb magabiztossággal álltunk volna minden feladatnak.
Töltsétek!
Kommentek, javaslatok jöhetnek! Andrásék minden visszajelzésnek örülnek.
Galéria
(x) hirdetés
Related
Ezeket már olvastad?