MojAndroid
(x) hirdetés

Mi is az a Benchmark ?

Ahogy a számítógépeknél is itt is meg van az a mérő program ami leméri egy adott eszköz terhelhetőségét grafikusan, processzor munkavégző képességben , memória írás olvasásban (ebbe bele tartozik a memória kártya is). Ezzel a tesztel, kap a felhasználó egy pontszámot a készülékre és örülünk. Van, akinek több vagy kevesebb és vannak nagyon nagy eltérések azonos készülékek esetében is. Pedig az alkatrészek nem cserélhetőek, mint a PC-k esetében.

Miért is van ez? Mi befolyásolja a teszt eredményét?

Memória kártya

Többek között a bent lévő memória kártya. Ennek sebességére utaló mérő szám CL 4 pl . Van CL10 is ez a gyorsabb és igen ez is számít, amikor a készüléket teszteli a program. Tegye a szívére a kezét az ember a régi lepusztult telefonból hányszor került tovább és tovább a következő telefonba a kártya? Ha veszel, egy új telefont vegyél normális a telefonhoz sebességben illő sebességű memóriakártyát. CL10 az alap ma már. A másik buktató ha 128 GB-os kártyát rakunk bele. Az van oda írva, hogy kezeli azt nem, hogy gyorsan! Tehát az ideális méret 8 és 16 GB között CL 10 felett vagy csak simán kártya nélkül teszteljünk.

Processzor(–ok),  grafikus gyorsítók

Mivel a cégek a felhasználói élményt  idejét szeretnék kitolni ezért logikus, hogy az akku merülésével vissza vesz a processzor munka ütemezéséből és minél alacsonyabb az akku feszültség annál lomhábban reagál. Ugyan ez igaz a grafikus mag munkavégző képességére is. Bár a grafikus magnak tudunk segíteni a jobb teszt eredmény elérésében, de azért akkor sem illik egy merülő félben lévő telefonnal tesztelni. A legideálisabb állapot a teljesen feltöltött és közben még mindig a töltőn hagyott telefon. Ebben az esetben nem fogja vissza a processzort és a grafikus magot sem. Sokkal jobb eredmény várható. Ne fussunk tovább olyan gyorsan, mert, ahogy írtam is lehet még javítani root és minden komolyabb hekkelés nélkül. Beállításokban van a fejlesztői lehetőségek között három menü a grafikus megjelenítés beállítására nagy a csábítás, hogy le vegyük 0,5-re de ne tegyük hacsaknem egy kisebb atomerőmű üzemel a telefon magjai helyett. Ugyanis ezek az ablak megjelenítés késleltetését állítják be ahogy a windowsnál a MenüShowDelay itt ezzel lehet állítani de ez jobb mint a windows mert itt ki is tudjuk kapcsolni, és ezzel el jutottunk az ideális állapothoz a tesztelés ügyében.
Összességében a mérés fogalma egy etalonnal össze hasonlítom a mérendő mennyiséget ha az etalon minden esetben azonos akkor a mérés pontos és mutat valamit, hogy több hosszabb vagy bármit ami mérhető. Ha tesztelünk két készüléket illene azonos feltételek mellett csinálni ,hogy a két eredmény össze vethető legyen. Ettől függetlenül lehet az állapot frissen formázott készülék és az első program ami telepítve van az Antutu. Vagy már jócskán használatba vett készülék. Mindegy csak mindig ugyanúgy és lesz értelme a tesztelésnek.

Jó tesztelést mindenkinek!

Példa Benchmark appok:

AnTuTu Benchmark
AnTuTu Benchmark
Developer: AnTuTu
Price: Free
  • AnTuTu Benchmark Screenshot
  • AnTuTu Benchmark Screenshot
  • AnTuTu Benchmark Screenshot
  • AnTuTu Benchmark Screenshot
Geekbench 4
Geekbench 4
Developer: Primate Labs Inc.
Price: Free
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
  • Geekbench 4 Screenshot
Quadrant Standard Edition
Quadrant Standard Edition
  • Quadrant Standard Edition Screenshot
  • Quadrant Standard Edition Screenshot
(x) hirdetés
2015.04.30.

Ezeket már olvastad?

+