Hogyan mutatnál be valamit vagány módon úgy, hogy közben az a valami még igazából nincs is ott? A magyar Suzukinál ráéreztek a dologra, és elkészítették a Suzuki View nevű alkalmazást, melyben az augmented reality (AR) technikával válik láthatóvá a gyártó új autója, az SX4 S-CROSS.
A program a Suzuki szeptemberben debütáló crossovere, az SX4 S-CROSS modell bevezető kampányához készült a hat Márka Művek ötletéből és saját fejlesztéseként. A dolog érdekessége, hogy eddig még nem sok hazai autógyártó vagy forgalmazó használta a kiterjesztett valóság technológiát. Úgy tűnik, a Magyar Suzuki Zrt. az első, aki fontosnak tartja, hogy az egyik vezető termékét innovatív platformon tegye elérhetővé minél szélesebb körben.
Az iOS és Android alatt futó Suzuki View alkalmazás letöltése után a nyitóképernyőn két opcióból választhatunk: az egyik a Bemutató, a másik a Márkakereskedésben. Ha az előbbi menüpontra koppintunk, akkor az új SX4 S-CROSS háromdimenziós modelljét forgathatjuk a térben és a kis infó buborékoknak köszönhetően hasznos dolgokat tudhatunk meg az autóról. Kiválaszthatjuk a rendelkezésre álló színekből a nekünk legjobban tetszőt, és az autó belsejét is szemügyre vehetjük egy 360 fokos belső kép segítségével.
Ha a másik menüpontot választottuk, akkor jön a program legizgalmasabb része: testközelből nézhetjük meg a fizikai valójában ott sem lévő autót. Ehhez viszont be kell sétálnunk egy Suzuki márkakereskedésbe, mivel szükségünk lesz az ott elhelyezett markerre. Itt fogjuk kihasználni okostelefonunk vagy tabletünk erejét is, hiszen az augmented reality funkció megdolgoztatja a CPU-t és a grafikus gyorsítót. Ugyanakkor nem kell a program használatához erőgép, vígan elfut iOS5.0+ és Android 2.2+ rendszereken.
A márkakereskedésbe érve az ott elhelyezett markerre kell irányítanunk eszközünk kameráját, így megnézhetjük a modellt 3D-ben. Az AR technika erősségét ekkor tapasztalhatjuk meg igazán, hiszen, ha a markeren tartva a kamerát körbesétálunk, akkor a program ezt érzékeli, és az autó modelljét mindig úgy láthatjuk, mintha valóban megkerülnénk az autót. Mentést is készíthetünk az éppen aktuális képernyőnézetről, ezt pedig néhány mozdulattal megoszthatjuk Facebookon vagy elküldhetjük emailben.
Figyeljétek az I Love Suzuki Facebook oldalt, hogy első kézből kapjatok információkat az alkalmazásról és a további aktivitásokról!