Miért is szeretjük jobban a Google? Miért is magasabbak sokkal a Google részvényének árai?
A választ mind meg kapod ebben a blogbejegyzésben!
A Google bevétele továbbra is a keresőből és a csatolt reklámszolgáltatásokból jön, a többi termékkel szemben nem elvárás, hogy masszívan nyereséges legyen. Ebből és a cég nyitottságából fakad, hogy folyton olyan projektekről lehet olvasni a neten, mint a Google Glass vagy az önmagát vezető autó. A Google álmokat ad az embereknek, olyan termékeket, amik talán még csak fejlesztési szakaszban vannak, amik talán komoly bevételt sem hoznak majd soha, de a keresőüzletág lehetővé teszi az álmodozást, és a vásárlók alapvetően imádják azokat a cégeket, akik a jövő ígéretét adják nekik.
Az Apple ezzel szemben termékeket gyárt. Nem álmokat, hanem megfogható eszközöket, és minden készülékkel szemben elvárás, hogy az nyereséges legyen. Ettől még a termékek, amiket kapunk, tökéletesen működnek, az iparág élvonalába tartoznak, csak a társaság mögött nincs az az izgalmas plusz, amitől a Google hirtelen olyan menőnek tűnik. Vagy csak nem látszik: a tökéletesen eltérő vállalati filozófiából fakad, hogy az Apple-től sokkal kevesebb hír szivárog ki, és attól még, hogy nem beszél az önmagát vezető autóról vagy a fluxuskondenzátorról, simán lehet, hogy nagy erőkkel dolgozik rajta.
És amikor majd bemutatja, akkor az eszköz már készen lesz. Hazaviheted és utazhatsz az időben. Ettől a mentalitástól talán kevésbé tűnik varázslatos cégnek az Apple, és ez most, hogy az iPad óta semmi forradalmit nem rakott le a piacra, kicsit koptatja is a cég megítélését, de attól még a fejlesztések zajlanak és egészen biztosan kapunk még számtalan olyan eszközt Cupertinóból, amitől összeszarjuk majd magunkat.
Forrás: Appleblog