MojAndroid

Nem kötődik szorosan az Androidhoz, de mobiltelefon javításról igen. Ráadásul Androidos készülékek szervizeléséről, így azt gondolom itt a helye. Már csak azon oknál fogva is, hogy tudatos vásárlónak tartom magam és szeretem ha egy gyártó odafigyel a vásárlóira. A pedig Samsung kiemelt figyelmet szentel az okostelefon vásárlóknak és olyan szolgáltatást nyújt, melyet – szerintem – sokan nem ismernek. Márpedig bárkinek a készüléke elromolhat és ha két eszköz között választana az ember, talán a szerviz háttér is segíthet a döntésben. A továbbiakban a Samsung Szervizfutár és Házhozmegyünk szolgáltatásáról olvashattok bővebben, amelyekről személyes tapasztalattal is rendelkezem. A szolgáltatásokat ismertem, de sosem fordítottam rá különösebb figyelmet – és ez hiba volt -, hiszen sosem romlott el egyik készülékem sem. Most viszont két kollégám is megtapasztalta a szolgáltatások színvonalát.

Miről van szó? A Samsung mobiltelefon vásárlóknak érdemes regisztrálni a Samsung hazai weboldalán a MySamsung linken (jobb felső sarok a honlapon). Regisztráció után a vásárolt terméket kell regisztrálni (az IMEI egyértelmű, a sorozatszám pedig az akkumulátor alatti matricán található). De miért is jó ez nekünk? Egyrészt 2 hónap kiterjesztett garanciát kapunk cserébe, azaz például egy prémium kategóriás telefon esetében (SGS II/III stb.) ez a 24 hónapos garanciát 26 hónapra tolja ki. Másrészt prémium szerviz szolgáltatást nyújt cserébe a gyártó.

Szervizfutár
Ez a szolgáltatás azt jelenti, hogy bejelentjük a hibát, majd egyeztetjük az időpontot, amikorra házhoz (vagy munkahelyre, akárhova Magyarországon) jön a futár, aki átveszi a készüléket és – ha igényeljük – átadja a cserekészüléket (jelenleg Galaxy Ace) a javítás idejére. A javítást egy munkanapon belül általában megoldja a Samsung. Például szerdán a készülékért jön a futár, csütörtökön megjavítják és pénteken vissza is kapja a tulajdonos.
A szolgáltatás a következő készülékekhez elérhető jelen pillanatban:

  • Galaxy S (GT-I9000)
  • Galaxy S II (GT-I9100)
  • Galaxy S III (GT-I9300)
  • Galaxy S Plus (GT-I9001)
  • Galaxy Latona (GT-I9003)
  • Galaxy 3 (GT-I5800)
  • Galaxy Ace (GT-S5830)
  • Galaxy Ace 2 (GT-I8160)
  • Galaxy 551 (GT-I5510)
  • Galaxy Note (GT-N7000)
  • Galaxy Nexus S (GT-I9020, GT-I9023)
  • Galaxy Nexus (GT-I9250)
  • Galaxy W (GT-I8150)
  • Wave (GT-S8500)
  • Wave II (GT-S8530)
  • Wave III (GT-S8600)
  • Wave 723 (GT-S7230)
  • Omnia 7 (GT-I8700)
  • Omnia 2 (GT-I8000)

Házhozmegyünk
Ez egy kiemeltebb szolgáltatás, csak a kifejezetten friss prémium kategória esetében vehető igénybe Budapesten és Pest megyében. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a szerviz házhoz jön. Egy asztalt és áramot kell biztosítanunk, minden mást megoldanak helyettünk. Előre egyeztetett időpontban kijön a szervizes, majd átadjuk neki a készüléket és szól ha készen van. Elég menő?
A következő készülékeknél vehető igénybe:

  • Galaxy S II (GT-I9100)
  • Galaxy S III (GT-I9300)
  • Galaxy Note (GT-N7000)
  • Galaxy Nexus (GT-I9250)

Ígértem, hogy saját tapasztalat is lesz. Egyik kollégám Galaxy Nexusán a kijelzőn csíkozódás jelent meg. Ő a Házhozmegyünk szolgáltatást kérte, a MySamsung honlapon megadott zöld számon keresztül. Ez úgy nézett ki, hogy a munkahelyére hívta a szervizest, aki kijött, leült a felszerelésével és a készülékkel egy asztalhoz és Szilárd nagyjából 20 perc múlva visszakapta a készülékét, amiben már az új kijelző felelt a megjelenítésért.
Másik kollégám Galaxy S III készülékén az egyik pixel kiégett. Laci a Szervizfutár szolgáltatásra szavazott, így tegnap elvitték a készülékét és hétfőn már hozzák is vissza, javítva.

Valahogy így képzelem el a prémium kategóriás szervizelést. Arról nem beszélve, hogy a Szervizfutár már egy Galaxy 3 és Galaxy Ace készülékhez is elérhető, amelyeket azért nem neveznénk felsőkategóriás mobiloknak. Tehát kedves jelenlegi és leendő Samsung mobiltelefon tulajdonosok, nézzétek át a listát és ha szerepel a készüléketek, regisztráljatok. A kiterjesztett garancia mindig jól jöhet és azt hiszem ez egy sokkal kényelmesebb módja a szervizelésnek, mint 2-3 hetet várni rá, miután leadtuk egy szolgáltatónál vagy ilyesmi.

Számtalanszor megkaptam már, hogy elfogult vagyok a Samsung termékeivel kapcsolatban, de azt hiszem a tudatos fogyasztói magatartás része, hogy éljünk a lehetőségekkel, amiket a vásárlásunk biztosít. Ezért született meg a bejegyzés és azért, hogy adott készülékek tulajdonosai ne hagyják ki ezt a kényelmi szolgáltatást, ha már a hibás készülék fejfájást okoz.

2012.07.06.
  • dsa

    Ezt kiprobalom, Galaxy Note-omon meghalt a jack csatlakozo, most kertem hazhoz javitast. Ha megcsinaljak helyben akkor azt merem majd mondani, hogy a Samsungnak is olyan jo a supportja, mint mondjuk az Amazon Kindle-nek.:)

    • readya

      A Kindle-t otthon szervizelik? :)

      • dsa

        Igazabol talan meg kenyelmesebb. Chaten irsz nekik, hogy rossz a Kindle, kuldenek egy ujat, es van 30 munkanapod visszakuldeni a regit, amihez kuldenek elore fizetett futart:)

  • gergo0626

    Sziasztok.
    A szervizelése tényleg jó a samsungnak, de a frissítésekkel állhatnának jobban is. Viszont ha valaki kihívja a szervizest nem tudná megkérdezni tőle mennyire nézik a root jogot vagy a hekkelt romot? Nagyon elegem van a tabon a 2.2 es androidból ami ráadásul kezd összeomlani.
    Üdv.

  • drmotto

    Azt tudjátok esetleg, hogy mi a helyzet a szolgáltatófüggő és garanciális készülékekkel?
    Regisztrálva van, az SGS-em az első pillanattól, még 9+2 hó garim van. Ezt is intézhetem velük, vagy mindenképpen a szolgáltatóhoz kell vinnem?
    Köszi!

    • readya

      Intézheted velük. Mind a kettő szolgáltató függő készülék, amiről írtam.

  • Drusantia

    Megkockáztatva a flamevihart, a házhoz jönnek és megjavítják téma még jobb mint amit az Almás cég csinál. Oda be kell menni és kérni újat (javítanak egyáltalán énTelefont? Én csak olyat hallottam, hogy kompletten cserét kapott).
    A menyasszonyomnak van egy HP laptopja, amikor procihűtő cserét kellett benne intézni, az is annyi volt, hogy jött a futár, elvitte, és pár nap múlva hozta vissza megjavítva.
    A jobbak tényleg így csinálják, és sokaknak ez is szempont, ha választani kell mit vegyen meg az ember… Remélhetőleg egyre több gyártó felveszi ezt a szervizelési vonalat, hiszen a verseny nem merül ki a kinézet, hardware, software különbségekben.

  • DanielS

    Én egyelőre SE x8 tulajdonos vagyok, de öröm ezeket a sorokat olvasni, ugyan is a nyár végére egy galaxy s2-t terveztem vásárolni. Még nem tudom, hogy használtan, vagy újonnan, de az biztos, hogy garanciális készüléket fogok venni. Hajrá samsung, így tovább.

  • béla

    Pont tegnap rendeltem be a futárt. Bár nem kaptam semmilyen visszajelző mailt. Remélem hétfőn hívnak. A kérdésem az lenne, hogy feltétlenül nekem kell odaadni/átvenni?
    Válaszotokat előre is köszönöm.
    Szép napot!

  • DanielS

    Galaxy SII (4.3 col, 480×800 16gb bővíthető) vagy Galaxy Nexus (4.65col 1280×720 16gb nem bővíthető)? Mit gondoltok az SII-re is kijön majd a Jelly Bean?

    • Beco1991

      Szerintem ki fog, persze. Ha nem is hivatalosan, de főzött romként biztosan.

  • gerbaud

    Ez, így nagyon szuper. Jó a Samsung hozzáállása, követendő példának tartom. Szolgáltatásban mindenképp a prémium kategóriát képviselik. Nagyon szívesen kipróbálnék egy felsőbb kategóriás telefonjukat (SII pl) hosszabb távon, remélem lesz rá lehetőségem.

  • MDVLaci

    Annak idején nekem is nagyon bejövős és szimpatikus volt ez a Samsungtól.Galaxy3-am van,ami ugye ma már átlagos készüléknek számít.Mégis futárt hívhatok ha baj van…ez igen!!!Ráadásul a lányomnak Galaxy Minije van,aminek a MySamsungnak hála adhadtunk még 2hónap garit….ezt hívják supportnak:-)

  • NB

    Házhoz jöttek – S III. Kipróbáltam a szolgáltatást. Nem telefonálgattam, a MySamsungon bejelentettem a mikrofonhibát hétfőn, szerdán a munkahelyemen a megadott időpontban megjelent a szervizes. Mondta, hogy előre felkészült a lehetséges hibákra és előkészített mindent már a szervizben. Megjavította a telefont (főpanel csere) 20 perc alatt, udvariasan elköszönt és elment. Ez működik!!! Nem örültem, hogy az S III hibás, de ilyen szolgáltatás mellett már azt gondolom, hogy belefért..

    • NB

      Sajnos. Sajnos. Változtatnom kell a véleményemen, ami szerint nagyon dicsértem a Samsung supportot. A Galaxy S III, ami a megvásárlás pillanatától rossz, háromszor volt javítva, de a probléma megmarat. A szerviz és a házhoz küldött szakember minden esetben nagyon korrekt volt, ezt tartom, de a Samsung hozzáállása szánalmas. Nem tesznek semmit, nem válaszolnak érdemben a kérdésekre, magamra hagynak a problémámmal és a “prémium kategóriás” telefonommal.
      A hetedik megkeresés és 2 hónap után kezdtem balhésabb lenni, visszakértem a pénzemet. Erre szűkszavúan válaszoltak, hogy sajnálják a kellemetlenségemet, felajánlanak egy készülékcserét, a csereigazolás kiállításához keressem a szervizt. Ezt megtettem és megtudtam, hogy 1-2 hét a csereigazolás kiállítása a Samsung miatt, de a telefont már le kell adnom. Most ez az időszak zajlik, kíváncsian várom, hogy mi lesz. Jó fej volt a szerviz mert erre az időszakra kaptam egy cseretelefont, bada 1.1 fut rajta, amitől nem lesz jobb kedve az embernek :-)
      A Samsung hozzáállása annyira elkeserítő, hogy már az iPhone gondolata is felmerült… :-)

  • Zéman

    Jómagam 1 éve egy Galaxy S GPS hiba révén ismertem meg a szervizfutár szolgáltatást. Csak a legjobbakat tudom mondani, 2 nap múlva visszakaptam a javított készüléket, házhoz kézbesítve. Bravó Samsung, én nagyrészt emiatt vettem ismét ilyen készüléket (S2).

  • karvasz

    Nagyon szép cikk, nincs is reklámszaga… Elmondom a saját tapasztalatot.
    SGS4 prémium kiterjesztett garanciával, meghibásodik. Leadom a szervizponton személyesen. Eltelik tíz nap (vállalás egy napot ír), semmi hír. A Telemax szervizt próbálom hívni erdménytelenül kettő napon keresztül, majd a honlapon megtalálom a lehetőséget megnézni, hogy hol áll a javítás. Eszerint a leadástól számított nyolcadik napon született egy vélemény, hogy a hiba garanciában nem javítható. Ettől függetlenül a készüléket 11 nap elteltével még nem kaptam vissza. Most indulok a Telemaxhoz, folyt köv.

+