Nem kötődik szorosan az Androidhoz, de mobiltelefon javításról igen. Ráadásul Androidos készülékek szervizeléséről, így azt gondolom itt a helye. Már csak azon oknál fogva is, hogy tudatos vásárlónak tartom magam és szeretem ha egy gyártó odafigyel a vásárlóira. A pedig Samsung kiemelt figyelmet szentel az okostelefon vásárlóknak és olyan szolgáltatást nyújt, melyet – szerintem – sokan nem ismernek. Márpedig bárkinek a készüléke elromolhat és ha két eszköz között választana az ember, talán a szerviz háttér is segíthet a döntésben. A továbbiakban a Samsung Szervizfutár és Házhozmegyünk szolgáltatásáról olvashattok bővebben, amelyekről személyes tapasztalattal is rendelkezem. A szolgáltatásokat ismertem, de sosem fordítottam rá különösebb figyelmet – és ez hiba volt -, hiszen sosem romlott el egyik készülékem sem. Most viszont két kollégám is megtapasztalta a szolgáltatások színvonalát.
Miről van szó? A Samsung mobiltelefon vásárlóknak érdemes regisztrálni a Samsung hazai weboldalán a MySamsung linken (jobb felső sarok a honlapon). Regisztráció után a vásárolt terméket kell regisztrálni (az IMEI egyértelmű, a sorozatszám pedig az akkumulátor alatti matricán található). De miért is jó ez nekünk? Egyrészt 2 hónap kiterjesztett garanciát kapunk cserébe, azaz például egy prémium kategóriás telefon esetében (SGS II/III stb.) ez a 24 hónapos garanciát 26 hónapra tolja ki. Másrészt prémium szerviz szolgáltatást nyújt cserébe a gyártó.
Szervizfutár
Ez a szolgáltatás azt jelenti, hogy bejelentjük a hibát, majd egyeztetjük az időpontot, amikorra házhoz (vagy munkahelyre, akárhova Magyarországon) jön a futár, aki átveszi a készüléket és – ha igényeljük – átadja a cserekészüléket (jelenleg Galaxy Ace) a javítás idejére. A javítást egy munkanapon belül általában megoldja a Samsung. Például szerdán a készülékért jön a futár, csütörtökön megjavítják és pénteken vissza is kapja a tulajdonos.
A szolgáltatás a következő készülékekhez elérhető jelen pillanatban:
- Galaxy S (GT-I9000)
- Galaxy S II (GT-I9100)
- Galaxy S III (GT-I9300)
- Galaxy S Plus (GT-I9001)
- Galaxy Latona (GT-I9003)
- Galaxy 3 (GT-I5800)
- Galaxy Ace (GT-S5830)
- Galaxy Ace 2 (GT-I8160)
- Galaxy 551 (GT-I5510)
- Galaxy Note (GT-N7000)
- Galaxy Nexus S (GT-I9020, GT-I9023)
- Galaxy Nexus (GT-I9250)
- Galaxy W (GT-I8150)
- Wave (GT-S8500)
- Wave II (GT-S8530)
- Wave III (GT-S8600)
- Wave 723 (GT-S7230)
- Omnia 7 (GT-I8700)
- Omnia 2 (GT-I8000)
Házhozmegyünk
Ez egy kiemeltebb szolgáltatás, csak a kifejezetten friss prémium kategória esetében vehető igénybe Budapesten és Pest megyében. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a szerviz házhoz jön. Egy asztalt és áramot kell biztosítanunk, minden mást megoldanak helyettünk. Előre egyeztetett időpontban kijön a szervizes, majd átadjuk neki a készüléket és szól ha készen van. Elég menő?
A következő készülékeknél vehető igénybe:
- Galaxy S II (GT-I9100)
- Galaxy S III (GT-I9300)
- Galaxy Note (GT-N7000)
- Galaxy Nexus (GT-I9250)
Ígértem, hogy saját tapasztalat is lesz. Egyik kollégám Galaxy Nexusán a kijelzőn csíkozódás jelent meg. Ő a Házhozmegyünk szolgáltatást kérte, a MySamsung honlapon megadott zöld számon keresztül. Ez úgy nézett ki, hogy a munkahelyére hívta a szervizest, aki kijött, leült a felszerelésével és a készülékkel egy asztalhoz és Szilárd nagyjából 20 perc múlva visszakapta a készülékét, amiben már az új kijelző felelt a megjelenítésért.
Másik kollégám Galaxy S III készülékén az egyik pixel kiégett. Laci a Szervizfutár szolgáltatásra szavazott, így tegnap elvitték a készülékét és hétfőn már hozzák is vissza, javítva.
Valahogy így képzelem el a prémium kategóriás szervizelést. Arról nem beszélve, hogy a Szervizfutár már egy Galaxy 3 és Galaxy Ace készülékhez is elérhető, amelyeket azért nem neveznénk felsőkategóriás mobiloknak. Tehát kedves jelenlegi és leendő Samsung mobiltelefon tulajdonosok, nézzétek át a listát és ha szerepel a készüléketek, regisztráljatok. A kiterjesztett garancia mindig jól jöhet és azt hiszem ez egy sokkal kényelmesebb módja a szervizelésnek, mint 2-3 hetet várni rá, miután leadtuk egy szolgáltatónál vagy ilyesmi.
Számtalanszor megkaptam már, hogy elfogult vagyok a Samsung termékeivel kapcsolatban, de azt hiszem a tudatos fogyasztói magatartás része, hogy éljünk a lehetőségekkel, amiket a vásárlásunk biztosít. Ezért született meg a bejegyzés és azért, hogy adott készülékek tulajdonosai ne hagyják ki ezt a kényelmi szolgáltatást, ha már a hibás készülék fejfájást okoz.