MojAndroid
(x) hirdetés

Az Androidpolice volt szíves utánajárni az akciónak és megkerestek néhány fejlesztőt, hogy mondjanak pár szót az akcióról. Hogyan sikerült, hogy értékelik, mennyire jött be, milyen számokat produkáltak és így tovább. Tovább után a fordításom (nem teljes, a sallangot kihagytam), de eredeti nyelven is elolvashatja a cikket, akinek inge.
Más tollával nem ékeskedünk, ezért a link, viszont azt hiszem érdekes lehet azok számára, akiket egy kicsit mélyebben érdekel az Android Market és hétvégére pont jó olvasmány (vagy ahogy lipilee mondaná, kv mellé).

A fordítás nem szó szerint történt és próbáltam szűkíteni a karakterszámon, mivel kicsit bő lére lett eresztve az eredeti írás szerintem.

A Google októberben megkeresett néhány fejlesztőt, hogy ismertesse velük a promóció néhány részletét azon kívül, hogy 10 centért fogják árulni az alkalmazásokat, egy előre meghatározott ideig. A fejlesztőknek ebből 7 cent/alkalmazás jut (a szerk.: 30% a Google részesedése), ami kevésnek tűnhet addig, amíg nem gondol bele az ember az égbeszökő letöltési számokba és a publicitásba.

Fontos megjegyezni, hogy az ajánlat túl jól hangzott ahhoz, hogy nemet mondjanak rá, mégis rejtett magában kockázatokat. Csábító volt, hiszen magában hordozta az eladások növekedését a promóciós időszak alatt, de benne volt a pakliban, hogy az akció vége után az eladások az akció előtti időszak átlaga alá esnek vissza.
Ennek ellenére a publicitás miatt érdemes volt részt venni a Google ünnepi akciójában, akkor is ha esetleg utána esnek is az eladási számok.

Alec Shobin, a népszerű Fieldrunners című játékot jegyző fejlesztői csapat PR és Marketing menedzsere megosztotta a tapasztalatait az akcióról és az eladásokról:

Nem igazán oszthatom meg a számokat, de annyit mondhatok, hogy jobban ment mint vártuk. Azzal, hogy a normál 3 dolláros árat csökkentettük 10 centre, a napi eladási számoknak harmincszorosára kellet volna nőniük ahhoz, hogy pénzünknél legyünk. A letöltési számok az akció alatt, a napi normál eladások hetvenszeresére ugrottak fel. Egyszerűen elképesztő.

Ha azt gondoljátok, hogy ez vad, akkor vessetek egy pillantást a Paper Camera alkalmazás grafikonjára (a szerk.: cikk tetején).
Ahogy láthatjátok a promóció előtti 200e-es letöltési szám 600e fölé ugrott azzal, hogy az alkalmazás 2 napon szerepelt az akcióban (a szerk.: itt jegyzem meg, hogy immáron számokkal igazolható az ismétlések jogosultsága, amiről írtam).
A szoftver egyik fejlesztője elmondta nekünk, hogy az eladás a normál napokhoz képest közel ezerszeresére nőt az akció ideje alatt – lenyűgöző, főleg ha összehasonlítjuk a Fieldrunners sikerével. Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a 7 cent/letöltés árnak köszönhetően, az egyik akciós napon a bevétel 14.000 dollár körül alakult, ami a normál napi bevétel tízszerese.

Bár a Paper Camera mögötti számok még nem elérhetőek, a Fieldrunners fejlesztői jelezték, hogy a napi eladási számok az akció előtti időszak duplájára nőttek. Köszönhetően a promóciónak illetve a Market rangsorban elfoglalt helyezésnek.

Nem tudhatjuk, hogy meddig maradnak magasan rangsorolva az alkalmazások és azt sem, hogy vissza fognak-e térni a korábbi eladási számok illetve ha igen, mikor. Mindenesetre az biztos, hogy a Google akciója megnövelte az eladásokat és a fejlesztők egy darabig még biztosan élvezhetik ennek előnyeit.

Annak ellenére, hogy bizonyos fejlesztőket (akik kimaradtak az akcióból) negatívan érintett, a 10 milliárdos ünnep mindenképpen pozitív hatással volt az Android közösségre azáltal, hogy az akcióban résztvevő fejlesztőknek bevételt generált, a felhasználók pedig kiváló minőségű alkalmazásokhoz juthattak fillérekért.

(x) hirdetés
2011.12.17.

Ezeket már olvastad?

+