Részletes történetem, hogyan váltottam iPhone 4-ről Samsung Galaxy S II-re

Az írás egy kanadai srác tollából származik, aki az XDA fórumon tette ezt közzé. Nem az első ilyen írás, de azt hiszem ezt érdemes bemutatni. Gondoltam lefordítom nektek, mert igen élvezetes és sok szempontra kitérő írás valakitől, aki így jellemzi magát:

I used to be a iPhone fanboy

Még egyszer leírom, ez nem az én történetem és nem az én írásom. A fordításom is lehet pongyola, aki úgy érzi inkább eredeti nyelven – angolul – olvasná el, itt találja meg.
Nem a teljes szöveghűségre törekedtem, hanem a mondanivaló legpontosabb visszaadására.

Innentől a fordítás (vigyázat, a cikk hosszú, de érdemes elolvasni):

iPhone rajongó voltam és valahol útközben úgy gondoltam, az Android megér egy próbát és szereztem egy SGS2-őt. Valószínűleg sokan vannak akik gyümölcs kultuszról váltanának robot kultuszra és fordítva. Itt a teljes, elfogulatlan történetem, amely segíthet, figyelembe véve a felhasználói élményt és a technikai oldalt is.

Vigyázat, a történet hosszú lesz. :)

Megjegyzés: a tárgyalt iPhone jailbreakelve és optimalizálva van. Egy nem jailbreakelt iPhone még ennyire sincs közel az SGS2-höz.

Alkalmazások
Meglepő módon, az Android Market és az Apple AppStore nem egyformának készült. Bár a legtöbb népszerű alkalmazás, mint a Facebook, az eBay, a Google alkalmazások mind a kettőben megtalálhatóak. A mind a kettőben megtalálható alkalmazások általában előrébb vannak verzióban az Appstoreban (pl. Navigon, Tunein rádió, stb), kivéve a Google alkalmazások és / vagy más alkalmazások, amiket én nem használok általában. Az alkalmazások egyszerűen jobban néznek ki iPhone-on és jobb érzés használni őket. De az biztos, hogy gyorsabban futnak az SGS2-őn. Bár Andoridon könnyebb ingyenes alkalmazásokat találni (a szerk.: több alkalmazás bolt: Market, Getjar, Amazon Appstore stb.), mégsem tud versenyezni az Appstore centralizáltságával, ahol egy helyen van a sok jó minőségű alkalmazás.

Felbontás, képernyő méret
Nem tudom, az emberek miért szeretnének mindig egy 4,3″ vagy 4,5″ vagy még nagyobb képernyővel ellátott telefont. Számomra az számít, hogy mennyi információ jeleníthető meg a kijelzőn, ha ugyanannyi, nem érdekel a mérete. Az SGS2 kijelzője hatalmas az iPhone 4 kijelzőjéhez képest és természetesen a dolgok nagyobb méretben jelennek meg és könnyebben olvashatóak. Ugyanakkor az iPhone felbontása jóval nagyobb. Ha megnézed nagyon közelről egy iPhone 4 kijelzőjét, egyszerűen nem látod a pixeleket, míg az SGS2-őn (nem HD verzió) olyan, mint minden más okostelefonon, látjuk a pixeleket (de nem olyan rossz). Miért fontos ez? Mondjuk megnyitsz egy weboldalt teljes nézetben iPhone-on, látod a betűket, de nem tudod elolvasni, mivel nem olyan jó a látásod, SGS2-őn viszont ha a látásod olyan lenne se tudnád elolvasni, mivel kicsi a felbontása ahhoz, hogy kirajzolja a betűket. Másképp nem tudom magyarázni, iPhone-on élesebbek a betűk (a szerk.: szóval az iPhone ki tudja rajzolni a betűket, de nem tudod elolvasni, csak ha az arcodba húzod a telefont, az SGS2 pedig nem tudja kirajzolni. Ergo, mind a kettőn zoomolni fogsz…)

Telefon minőség / érzet
Ez tényleg szubjektív, egyéni preferencia. Az SGS2-nek hatalmas kijelzője van, így nagyobb méretű. Mind a kettőnek vékonynak látszik. Szeretem az SGS2 súlyát, hiszen sokkal könnyebb. Ha egyszer elejtem, nem kellene, hogy összetörjön. Az iPhone egy kicsit túl nehéz. Nehezebb = jobb minőség? Nem hiszem. Sokan panaszkodnak arra, hogy az SGS2 hátlapja csak egy puha műanyag. Mégis jó érzés a fogása. A recés hátlapon nem maradnak meg az ujjlenyomatok. Az iPhone mérete pont jó. A képernyő mind a két oldalát elérem a hüvelykujjammal. Az SGS2 kicsit túl nagy, nem kényelmes sokáig egy kézzel kezelni.

Rootolás vs Jailbreakelés
Android root = iPhone jailbreak (a szerk.: ez nem teljesen igaz. iPhone-on semmit nem szabhatsz testre, ha nincs jailbreakelve, míg Androidon nagyon kevés extra funkcióhoz kell a root).
Androidon sokkal könnyebb root jogot szerezni. Egyszerűen az ember feltölt egy új kernelt és kész. Nem számít milyen Android verzió van rajta. iOS-en minden új verziónál meg kell várni, amíg a fejlesztő csapat talál valami biztonsági rést, hogy lehessen jailbreakelni. Megjegyzem, az Apple ezeket a srácokat egymás után veszi fel alkalmazásba. Még ha sikerül is jailbreakelni, ez akkor sem elfogadható.
Ha egyszer az iOS összeomlik, számítógéphez kell csatlakoztatni (itunes) és utána tud elindulni. Amit igazán szeretek az Androidban, hogy mindent meg lehet csinálni számítógép nélkül (ha rootoltad már). Felrakhatsz új kerneleket, Android verziókat, ROMokat, menteni tudod és teljesen vissza tudod állítani a korábbi állapotot (nandroid backup).
iOS alatt ha menteni akarsz, visszaállítani, iOS verziót váltani, mindenhez számítógépre van szükséged.

Mentés / visszaállítás
iPhone-on sosem tudsz teljes mentést csinálni, mert bármikor telepítenél egy új firmware verziót, annak az Apple (vagy a Tinyumbrella az SHSH azonosítóddal) által aláírtnak kell lennie. És természetesen a mentéseket nem lehet integrálni az új firmware-be. Az SGS2-őn van egy rendszer és egy felhasználói partíció és erről nandroid mentést tudsz készíteni az SD kártyádra például. iPhone-on szükséged van egy PkgBackup mentésre a Cydia alkalmazások mentésére és egy Chronus mentésre az Appstore alkalmazások miatt a számítógépedre, mivel ott egy partíció van. Ha pedig egy teljes törlést csinálsz, akkor a mentésed is törlődik. SGS2 alatt használhatod a CWM-et vagy a Titanium backupot vagy egyéb mentő alkalmazást. Ha CWM mentést csinálsz, a visszaállítás után pontosan azt kapod, ami előtte volt. A Titanium backup jobb koncepció, mivel ott egyesével meg tudod határozni, hogy miről szeretnél mentést és miről nem illetve ha frissül egy alkalmazás, nincs szükséged teljes mentésre, elég azt az egyet menteni. Tehát az alkalmazások külön egységet alkotnak és bármilyen firmware-re vissza tudod állítani őket.

Legújabb telefon?
Ha veszel egy iPhone-t tudod, hogy abban az évben tied a legjobb, legújabb telefon. Andoridnál ha veszel egy telefont, nem tudhatod, hogy egy másik gyártó mivel rukkol elő abban az évben, akár hónapokkal később. Ettől töredezett az Android platform. Rengeteg Androidos telefon van és nem tudhatod melyik a legjobb. Véleményem szerint jelenleg az SGS2 a legjobb, de már úton van az SGS2 LTE HD. De szabadon rád van bízva, hogy mennyi összegért, milyen telefont választasz.

Fragmentáció / Nokia
Mi a fenéért említem meg a Nokiát? Véleményem szerint a Nokia abba bukott bele, hogy rengeteg telefont hozott létre, különböző igények kielégítésére, miközben az Apple készített egyet, amely minden igényt kielégít. Még rosszabb, hogy a Nokia többször azonos specifikációval hozott létre telefonokat, miközben az egyikben volt egy számomra fontos funkció, a másikban pedig egy másik, amely önmagában nem tökéletes. Ez sz.r. Meg van az erejük, hogy megadjanak mindent, amire szükséged van, de nem teszik. Apple telefonnal a felhasználói élmény azonos az összes felhasználó számára, mindenki ugyanazt kapja. Remélem az Android nem jut el oda, hogy úgy játssza a játékot, ahogy a Nokia (a szerk.: nem fog, erre van a Google megkötése, mi az ami kötelezően benne kell legyen egy Androidos telefonban, különben nincs Market és Google alkalmazások).
Az én olvasatomban az iPhone egy Playstaton 3, az pedig Android egy PC. A PC erőteljes, annyi RAMod és olyan videókártyád van benne, amilyet akarsz stb. De a PS3 tulajdonosok mind ugyanazt kapják. Ennek ellenére Androidon túl sok firmware közül lehet választani, mindegyik kicsit más és a különböző hardverekre készülnek. Azt gondolom az Ice cream egyesíteni fogja ezt és különböző hardvereken azonos Firmware futhat.

Háttérfolyamatok / Multitask
Az Android felhasználók azt mondják, az iPhone nem tud igazi multitaskot, ami igaz is. De hiába tud az Android teljes multitaskot, ha mindenki az akkumulátor időről beszél és a legjobb task killer programot keresi, amire nincs szüksége a UNIX kernelnek. (a szerk.: Azonos feltételek mellett egy iPhone sem bírja tovább. Background processzként nem eszik semmit, a task killer viszont eszik erőforrást amikor kilövi, ráadásul az app ismét el fog indulni és az ördögi kör folytatódik. Tehát ne használj task killert, mert az nem jó neked.)
Az iPhone féle félig multitasking megoldás jól van kitalálva. Amikor kilépsz egy alkalmazásból, megőrzi a legutolsó állapotát és onnan tudod folytatni, ha visszalépsz. Ez a megoldás jó a játékoknál és a readereknél stb. De vannak alkalmazások, amik ténylegesen futnak a háttérben, tipikusan a zenelejátszó, a navigációk stb. A Backgrounder-rel be tudod állítani melyik alkalmazás hogyan viselkedjen. Androidon minden alkalmazás fut a háttérben és nincs gyors kill gomb, mint iOS-en. Persze a kernel kilövi őket ha kevés a memória vagy ilyesmi, de néhány alkalmazásnak ez nem tesz jót. Próbáld ki pl. hogy egy Dolphin böngészőben megnyitsz egy flash alkalmazást és válts másik alkalmazásra. A háttérben futva zabálja az akkumulátort. Szerencsére ott a Watchdog Task Manager amely nem csak úgy öli az alkalmazásokat, hanem megnézi mennyi CPU-t esznek. (a szerk.: ez sem kell. Simán home gomb hosszan, task manager és lődd ki magadnak). Összefoglalva a Wave Launcher és a Watchdog Task Manager alkalmazásokkal nagyszerű multitasking kezelést kapsz Androidon.

Akkumulátor / push üzenetek
Minden okostelefon eszi az akkumulátort, még az iPhone is. Az SGS2 kicsit jobban, mint a többi. Itt van az Android OS bug, amely képes megzabálni a telefont fél nap alatt, még ha nem is nyúlsz hozzá. A Siyahkernal 1.8 kernelben meg lett oldva a hiba, de ennek ellenére valóban többet fogyaszt az SGS2, mint az iPhone 4. Szerintem ez azért van, mert különböző módon kezelik az adatkapcsolatot. Hiába van egy background sync szerviz az Android alatt, nem kötelező használni a fejlesztőknek, olyan alkalmazást írnak, amilyet akarnak. Kivéve ha pl. a Droidfirewall-al megfogjuk ezeket.
iPhone-on van push notification, amit minden alkalmazásnak használni kell. Ezt csak most értékelem igazán. Bár valamiért a push e-mail értesítés több akkumulátort zabál (Androidon is). Az Android felhasználók paranoiásan kapcsolnak ki minden háttér szinkront (data/wifi stb.) mikor a kijelző ki van kapcsolva, pl. a Juice defenderrel. Szóval elesnek az azonnali üzenetküldés lehetőségétől, az információ nem jön meg azonnal.
iPhone-on ha a kijelző ki van kapcsolva, alig veszel észre valamennyi akkumulátor idő csökkenést, még akkor is ha 3G-n push értesítések be vannak kapcsolva. Ez nagy plusz az Applenek. SGS2-őn, ha minden ki is van kapcsolva, akkor is 1,%% akkut eszik egy óra alatt. Természetesen ha vanilla Android van a telefonon és semmi más, akkor nem ez a helyzet. Ezért gondolom azt, hogy nem jó ötlet a fejlesztőknek bármit megengedni az alkalmazások fejlesztésénél.

Fizikai gombok
Miért használ az Apple csak egy gombot?! Én nagyon szeretem, hogy az SGS2-őn van vissza és menü gomb a home gombon túl. Minden beállítás elérhető az alkalmazásokban, anélkül, hogy a képernyőn a settings menüpontot megkeresném. Talán azért gondolom így, mert PC-hez vagyok szokva. Nem szeretem, hogy Macen csak egy gomb van az egéren. A vissza gomb megléte könnyebbé teszi a multitaskingot. Miközben iPhone-on a középső gombot kell mindenre használni. Egyszer nyomom, kétszer nyomom vagy az activatort használom, az SGS2 megoldása sokkal kényelmesebb. Ennek ellenére nem szeretem a túl sok gombot sem. Mire jó a search gomb, amikor a menü gombot hosszan nyomva előjön a search (SGS2-őn így működik).

TV kimenet + Bluetotth + Egér/Billentyűzet
Ha van egy SGS2-őd, van egy teljes funkcionalitással rendelkező számítógéped a nappaliban. MHL kábellel és BT billentyűzettel vagy egérrel szörfözhetsz a neten, mozikat nézhetsz vagy amihez kedved van a HD TV-den. Egy BT egérrel van egérkurzorod (iPhone-on csak a BT billentyűzet működik). Habár a kezelése nem tökéletes, többnyire megfelelő.
Megjegyzem, teljesen lenyűgözött ahogy youtube HD videókat néztem a TV-n az SGS2-ről. Az egyetlen gond, hogy néha több akkumulátort eszik ilyenkor, mint amennyit tölt. Ugyanez a helyzet az autós töltőkkel navigáció közben. A töltő 650mA-val tölt, miközben többet fogyaszt az alkalmazás. Ez csak akkor okoz gondot, ha a telefon meleg. Mivel van benne védelem és nem tölt ha túl meleg az akkumulátor.

Telefon / üzenetek alkalmazás
Az Android nagyon jól sikerült alkalmazásokkal érkezik. A telefon alkalmazás pl., nem tudok élni a T9 szótárral való keresés nélkül (pl. Megkeresni Richardot úgy, hogy begépelem 7424). iPhoneéon be kell menni a névjegyek alkalmazásokba és keresni úgy, hogy görgetsz. De ha Jailbreakeled, akkor az iSmartDialer megoldja a problémát.
Az üzenetek alkalmazás nagyjából egyforma mind a kettőn. Az Android értesítési sávja jobb, mint az iPhone buborékos megoldása (a szerk.: az iOS 5-ben szépen lemásolta az Apple a megoldást, szóval ez irreleváns innentől kezdve. A maradékot itt nem fordítottam le, mivel az iOS 5 óta irreleváns)

Zárolt képernyő
iPhone + LockInfo = nagyszerű. Androidon JKAY V11 custom ROM-al. Androidon viszont van más megoldás is, eredeti ROM-al. Widgeteken keresztül vagy a Widget locker alkalmazással. A zárolt képernyőről azonnal indíthatóak is alkalmazások.

Böngésző
Nokia N85/86-ról érkezve, az iPhone gyári böngészője sokkal jobb. Még ha nincs is flash support benne, a legtöbb oldal szépen van formázva. De iPhone-ról érkezve Andoridra, legalább 10x jobb az utóbbi böngészője. Még a gyári is nagyon gyorsan tölti be az oldalakat. Lefeleé és felfelé görgetve nem látsz olyan részeket, amik nincsenek rendesen betöltve. Én a Dolphin browsert használom teljes oldalakhoz és az Opera mobile-t a mindennapokban. Az Opera elképesztően gyors és a flash support nagyszerű. Végre megkapod az asztali gépen való böngészés élményét, amit iPhone-on nem. Minden az Appstore-ban található böngésző a gyárit használja, csak külcsínyben térnek el és egyéb finomítások vannak bennük. (a szerk.: a Nokiás kitérőt nem fordítottam le, felesleges)

Kamera
Az SGS2 kamerája megalázza az iPhone 4 kameráját. iPhone 4-el akkor tudsz valóban jó képet készíteni, ha mozdulatlan a telefon. Az SGS2 kamerája csak egyszerűen jobb és több a beállítási lehetőség. Az éjszakai mód vaku nélkül is jó képeket készít. Iphone 4-en, ha mozogsz, akkor elmosódott képek lesznek.

Szinkronizáció
SGS2-vel el lehet felejteni az iTunest. Ha van egy fotód, csak másold fel az USB meghajtóra. Csinálj mappákat, másolj fel bármit.
iPhone alatt mindent az iTunes-al kell szinkronizálni. Ha Jailbreakelve van, akkor a PWNTunes képes USB meghajtóként csatolni. De ha így másolsz fel bármit, kell egy csomó idő a telefonnak, mire az új tartalmat szkenneli.
Az SGS2 remekül van integrálva a Google szervizekkel. Simán a gmail fiókomba szinkronizálom a névjegyeket és ez az, amire szükségem van. Ugyanezt meg tudom tenni iPhone alatt is, ha a Gmail-t felveszem exchange fióknak, de az meg zabálja az akkumulátort.

Multimédia
Az SGS2 bármilyen formátumot lejátszik, ami szükségtelenné teszi a számítógépet. iPhone-on ehhez VLC playerre van szükséged. Működik, de nem tudod rendszerezni a médiákat.

VOIP
Az SGS2-be meglehetősen jó VOIP támogatás van. És módosított telefon alkalmazással (a szerk.: vagy a Marketről beszerezve), fel is tudod venni a hívásokat. Ez nem könnyű iPhone-on. Ott az Acrobits alkalmazást használtam, de azzal csak a VOIP hívásokat tudtam rögzíteni, a normál GSM hívásokat nem. A bejövő VOIP hívások push értesítést küldenek, ami kényelmetlen, mivel ha fel akarom venni a hívást, előtte meg kell keresnem az alkalmazást és megnyitnom, hogy fel tudjam venni. Androidon úgy van kezelve, mint egy normál hívás, ha jelzi, felveszem és kész. Igaz, ez némi akkumulátor idővel jár, hiszen háttér szervizként fut (a szerk.: 10 óra Viber futás a háttérben = ~1% akkumulátor idő)

GPS
A GPS jelet az iPhone gyorsabban találja meg. Ha viszont megtalálták a jelet, egyformán jól működnek.
A kamera alkalmazás az iPhone-on jobban működik ebből a szempontból, hiszen a helyadatokat használja a cellákból is, miközben az SGS2 pontos GPS jelre vár.

Kiegészítők
Amikor autós tartót kerestem a Best Buyon, idegesített, hogy a kiegészítők 95%-a iPhone-hoz van.
Az Ebay az egyetlen hely, ahol érdemes körülnézni. Szerencsére az iPhone fülese, a kezelővel működik az SGS2-vel is.
Megjegyzés. Az SGS2 ebben is jobb, mint az elődje, az SGS. Abban a Nokiához hasonló megoldás van.

Jótállás
Az SGS2-vel még nem volt gondom. De amikor az iPhone-om eltörtem, elromlott (a home gomb megszűnt működni), csak visszaállítottam eredeti állapotba a jailbreakből és bevittem a legközelebbi Apple Store-ba. Kaptam egy új iPhone-t, kérdés nélkül. Csak azt nézték meg, hogy nem kapott-e vizet. De azt hiszem, a Samsung jótállás nem lehet ennyire jó. Azt hiszem, ha eltöröm, vehetek egy másikat.

Telefon eladás
Az iPhone nagyon jól tartja az értékét. Valamivel több, mint 600 dollárért vásároltam (a szerk. 650 lesz az) és egy évesen 540 dollárért adtam el. Az iPhone 3GS-t anno szolgáltatótól vásároltam és többért adtam el, mint amennyibe nekem került. Az SGS2 szerintem olyan, mint az autó. Jobban veszti az értékét.

No kérem, lehet flamelni. De vigyázat, a trollkodást nem szeretjük.

Nyomkodj gombokat >>Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
, ,