MojAndroid
(x) hirdetés

Újabb érdekes ismerettel lettem gazdagabb, melyet gyorsan megosztok Veletek. Úgy esett, hogy egy gyenge pillanatomban szilaj 210 forintokért megvettem a lányomnak egy játékot a telefonjára az Android Marketen…

Mivel a játékot az ő telefonjára töltöttük le, és a fizetést is az ő telefonján intéztük (nem is lehet másképp), _az ő saját_ Google-fiókját használó telefonján beírtuk az _ÉN_ bankkártyám adatait. A fizetés rendben le is zajlott, a saját mobilomra megkaptam a visszaigazoló SMS-t a számlámról levont 210 Ft-ról.

Viszont érdekelt, hogy vajon a lányom telefonja, vagyis a mögötte működő Google fiók megjegyezte-e az imént beírt bankkártya-adatokat, vagyis ha most meg akarna venni még egy játékot, automatikusan megjelennének-e a kártyaadataim, és neki már csak az OK gombra kéne-e kattintania. Nos, igen, megjelennek, és már csak kattintania kell(ene). Ettől nem voltam boldog − nem mintha nem bíznék a lányomban, de ha elveszíti a telefonját, akkor akár illetéktelenek is vásárolgathatnának rá a Market kínálatából az én kontómra – ezt pedig nem szeretném.

Előfordulhat mással is, hogy ideiglenesen beírja a bankkártya-adatait például egy barátja telefonjába, ami odáig rendben van, de mégsem szeretné, hogy az ezek után bármikor használhassa ezt a kártyát.

Elkezdtem hát nyomozni az után, hogy hogy lehetne kitörölni az eltárolt bankkártya-adatokat. A telefonon hiába kerestem a megoldást a Google Market különböző menüpontjai, beállításai alatt. A megfejtés nem a telefonon, hanem az adott telefonhoz tartozó Google Account, vagyis Google-fiók netes adminisztrációs felületén rejtőzik.

Pillanatok alatt meglett a megfejtés – lássuk hát, pontosan hol és mit kell tennünk.

A számítógépünkön jelentkezzünk be ANNAK A SZEMÉLYNEK A GOOGLE-FIÓKJÁBA, AKINEK MEGENGEDTÜK, HOGY A KÁRTYÁNKRÓL FIZESSEN. Figyelem! _NEM_ a saját fiókunkba kell bejelentkezni!

Ekkor máris elkönyvelhetjük az első fontos tanulságot:

Csak annak az androidos telefonjába írjuk be a bankkártyánk adatait, akinek a Google-fiókjához utána hozzáférünk.

Ha ezzel megvagyunk, a jobb felső sarokban kattintsunk az előfizető neve melletti lefelé mutató háromszögre, és válasszuk a Fiókbeállítások menüpontot.

Ekkor megnyílik az illető fiókjához tartozó beállításokat, szolgáltatásokat („Termékeket”) tartalmazó oldal. A felsorolásból válasszuk ki a Google Checkout menüpontot – itt laknak ugyanis az illetőnek a Google-on keresztül bonyolított fizetéseihez tartozó adatok, beállítások:

Most kiderül, hogy mi az illető előfizetéséhez tartozó alapértelmezett szállítási cím (Default shipping address) és – ami minket most érdekel – fizetési mód (Default payment method). Kattintsunk az Edit payment methods (Fizetési módok módosítása) sorra:

Már nem vagyunk messze: a most megnyíló ablakban azoknak a kártyáknak az adatai látszanak, amelyeket az illető eddig a Google-fiókhoz tartozó fizetéskor használt – jó esetben itt lesznek a saját kártyánk adatai is. Keressük meg, és kattintsunk az alatta látható Del
ete (Törlés) sorra:

A Google ezután rákérdez, hogy biztosan törölni szeretnénk-e ezt a fizetési módot. Mondjuk neki bátran, hogy igen (OK):

Ha minden jól ment, és az illetőnek nem volt több kártya beállítva, akkor az alapértelmezett szállítási címet és fizetési módot tartalmazó oldalon az alábbi üzenet jelenik meg („Jelenleg nem jeleníthető meg fizetőeszközre vonatkozó információ”):

Sikerült! Az „idegen személy” Google-fiókjából eltűntek a kártyánk adatai. Megnyugodva hátradőlhetünk

Az eredeti cik itt olvasható:

 

2011.09.17.

Ezeket már olvastad?

+