A Sony Ericsson hivatalos blogjában jelent meg ma a hír, hogy a Sony Ericsson elsőként indított saját Android Market csatornát. A “gyártói” csatorna lényege többrétű:
- A gyártó saját ajánlásait közvetítheti a felhasználók felé, a “legszórakoztatóbb” felhasználói élmény érdekében
- A gyátró saját (alaprendszeren felüli) alkalmazásait gyűjtheti itt össze, egyszerűsítendő az alkalmazások telepítését, és ami fontosabb: frissítését (a Sony Ericsson esetében ez a Media-, Time-, és egyéb -scape alkalmazásokat jelenti)
- Exkluzív alkalmazások, pl. csak a gyártó felhasználóinak szánt (vagy csak nekik ingyenes) játékok jelenhetnek meg
- A fentiek kombinációja a gyártó fejlesztői partnerei számára (magyarul fizetsz a Sonynak és bekerülsz)
Az ötlet nem rossz, mert ezáltal a gyártói “custom” alkalmazások (launcherek, szocmédia kliensek, stb.) leválaszthatók az alaprendszerről úgy, hogy közben a frissítés lehetősége is megmarad a gyártó számára. Ez pedig végső soron lehetővé teheti, hogy a gyártó sokkal hamarabb kiadja az új Android verziókat a már piacon levő készülékeire, nem kell hosszas tesztelésnek alávetni az alaprendszeren felüli minden egyes kis custom appot – hiszen úgyis release-elhető, frissíthető lesz a gyártói csatornán keresztül.
A dolog egyetlen szépséghibája jelenleg az, hogy az updatelt (és már OTA frissítésben települő) Market alkalmazásban (jobb híján) a My Apps menüpontot cserélte le a Sony, ami miatt persze egyből kap hideget-meleget – erre nyilván hamarosan ki fognak találni valami jobb megoldást.
Reméljük, a többi gyártó is rákap erre a megoldásra, és hogy ez a lépés előremozdítja a gyártói custom ui-kgyorsabb-egyszerűbb frissítését!