Még viszonylag meleg a hír, hogy ismét változások történtek az Android Marketen, ezúttal maga a kliens újult meg.
A változás lényege “a Market élmény fejlesztése”, vagyis egyszerűbb lesz alkalmazásokat találni, és az alkalmazásokról szóló információ is könnyebben elérhető lesz. Erre a célra létrehoztak a Market tetején egy “Carouselt”, vagyis egy ilyen körhinta szerű oldalra scrollozható bigyót, amivel a kiemelt alkalmazásokat pikk-pakk végig tudja böngészni az érdeklődő.
Ezen felül (fülül) külön fület kaptak a Widgetek és a Live Wallpaperek — ide bekerül minden olyan alkalmazás, aminek widgetes, vagy élő wallpaperes funkcionalitása van. (Tehát nem csak az, ami kifejezetten egy widgetet szállít.)
A közeljövőben az alkalmazások és játékok kategóriája további alkategóriákkal fog bővülni, a lényeg itt is az, hogy a népszerű alkalmazásokat könnyebben ki lehessen emelni a többiek közül.
Egyszerűsödik maga az alkalmazást bemutató oldal is, és (bár ez minket kevésbé érint) a vásárlástól elállás idejét mostantól 15 percre csökken.
Ami viszont igen, az az, hogy a fejlesztők mostantól akár 50 MB-os alkalmazásokat is feltölthetnek; ez kifejezetten a tápos játékok forgalmazását könnyíti meg.
Az új kliens minden 1.6, vagy újabb Android verziót futtató telefonra automatikusan települ a következő 2 hétben.