A Google ma kiadta a Gingerbread (Android 2.3) operációs rendszert és bejelentette az első telefont (Nexus S), ami ezzel kerül forgalomba. A hivatalos bejelentésért ide tessenek kattintani.
A Nexus S-t a Samsung gyártja, ahogy ezt már tudni lehetett korábban is, hiszen elég sok információ szivárgott ki. Íme a készülék hivatalos honlapja. Itt pedig egy teljes review-t olvashattok a telefonról.
A Nexus S, egy kicsit "okosított" Samsung Galaxy S, tehát az SGS tulajdonosok jó eséllyel az elsők között fogják megkapni a Gingerbread-et (Bár a Nexus One és a ha a Samsung sokat szenved, akkor a HTC Desire is valószínűleg korábban…). Külsőre egy kicsit eltér a design az SGS-től és nincs fizikai gomb, ellenben kapott a keresés is érintő gombot, azaz Google standard lett.
Amit a telefonról tudni lehet (ez már hivatalos):
– Android 2.3 Gingerbread
– 4 colos SAMOLED kijelző, felbontás: 480×800
– 1Ghz Hummingbird processzor
– 512mb RAM, 16GB belső memória (mint a 16GB-os SGS-en)
– GPS, Bluetooth 2.1, Wifi: b/g/n
– NFC chip
– Méret: 63mm x 123.9mm x 10.8mm
– Súly: 129gr (SGS-hez képest +11gr)
– 5mpx kamera és VGA kamera elől (ugyanaz, mint az SGS-en)
– Nincs SD kártya slot a telefonban. Szóval a 16GB van és slussz. Ez azért gáz.
Mit kell tudnunk az Android 2.3 Gingerbread-ről? Íme:
– Natív VoIP támogatás. Azaz innentől megindulhat a skype és a google voice nagyon.
– Újraírt UI. Azaz szebb, gyorsabb és okosabb lett a kezelőfelület
– Javított szövegbeviteli mód (billentyűzet), a gyorsabb és pontosabb gépelés érdekében
– Fejlesztett copy/paste, egy érintéses kijelölés/másolás/beillesztés
– Jobb energia menedzsment. Részletesebb adatokat láthatunk a telefon energiafelhasználásáról
– Több lehetőség az alkalmazások kezelésénél
– Javított performancia, a garbage collector kapott egy kis tuningot (magyarul a programok után takarító mechanizmus lett fejlesztve, kevesebb lag, gyorsabb működés memória oldalon)
– új videó driverek a jobb minőség érdekében illetve bekerült a V8 videó kodek.
– aac és amr hangformátum támogatás
– Javított esemény kezelés. Leginkább az érintőképernyőt kihasználó játékoknál jelent ez sokat. Tömörebben: még jobb lesz játszani Andoidon. Mégis csak piac.
– Mostantól a fejlesztők még komolyabb eszközöket kapnak. Azaz natívan elérik az érzékelőket, az audio vezérlőt, a grafikus kártyát, stb. Értsd: mostantól még jobb játékokat és programokat lehet írni Android-ra, csak a fejlesztőkön fog múlni ki, mit tud.
– Hogy jobb munkát tudjanak végezni a natív kódban, kapnak új NDK-t is a fejlesztők.
– EXT4 fájlrendszer támogatás
Ezen kívül még rengeteg apróság jön az operációs rendszerrel, de ha őszinte akarok lenni, akkor ez talán még nagyobb lépés a, mint amekkora a Froyo volt az Éclair után. Itt elérhető a 2.3 user guide-ja (felhasználói kézikönyv).