MojAndroid
(x) hirdetés

Érdekes hír jelent meg tegnap a Korea Herald nevű, meglepő módon koreai lapban: a Samsung Galaxy Tab-ból a forgalmazás első hónapjában több, mint 600.000 darabot adtak el. Ezzel a Samsung cáfolni látszik az első híreket a Galaxy Tab sikertelenségéről, és tényleg reálisnak tűnik az év végéig tett 1 millió eladott darabos vállalás.

Valamelyest adekvát az összehasonlítás az iPad-del: az Apple piacvezető tabletjéből ugyanennyi idő alatt 1 milliónál is több darab fogyott, vagyis még mindig az iPad a piacvezető, pláne, hogy régebb óta árulják (és összesen 7,5 millió körül fogyott belőle). Azért is sántít kicsit a párhuzam, mert az iPad-et szűkebb körben árusították az első hónapjában, a Galaxy Tab többé-kevésbé mindenhol kapható volt a fogyasztói társadalommal megáldott (megvert) világban. Tehát ezügyben az iPad oldalára billen a mérleg, tehát a piac nagyságára vetítve az iPad sikeresebb. Ami viszont érdekessé teszi a meccset, az természetesen a platformok közti különbségből fakad: iPad-ból egy van (bár lehet, hogy hosszas fejlesztés eredményeként kijön majd más színben is), Android tabletből viszont sok. Nincs még ilyen adat, de ha összeadjuk a Galaxy Tab, az Archos tabletek, és a többi Androidos tablet összeladását, platformszinten nagyon valószínűleg hajszál választja el egymástól a két platformot. Vagyis a tabletek piacán is iOS vs. Android lesz a fő verseny, érdekes lesz látni, hogy teljesítenek majd a BlackBerry OS-es, WP7-es (ha lesznek) eszközök. Ezen gondolkodva a “sereghajtó” szó jut eszembe, de hát nem vagyok én jós, úgyhogy reménykedjünk.

Fanboy vagy nem, a többszereplős piac nyertese a felhasználó.

(x) hirdetés
2010.11.22.

Ezeket már olvastad?

+