A Chitika egy hirdetési hálózat; olyan, mint a Google AdSense, de valószínűleg inkább úgy szoktunk találkozni vele, mint a Google AdSense-et használó hirdetési hálózat.
De nem is ez a lényeg.
A lényeg az, hogy egy ilyen hirdetési hálózat a nagymennyiségű kiszolgált hirdetés révén remek statisztikákkal renelkezik arról, hogy milyen eszközökön jelent meg az adott hirdetés. És bár sejthető, hogy a havi 2 milliárd hirdetés kanyarban sincs az AdSense-hez képest, azért elég jól reprezentálja a teljes piacot.
A Chitika tegnap kiadott statisztikái szerint pedig a Motorola Droid még mindig elég magasan uralja az Androidos piacot. A teljes forgalom 18,65%-a ezé a most már egy éve nagyon állat eszközé, a következő versenyző a HTC Evo a maga 11,9%-ával.
Ami még érdekes: a T-Mobile G1 még mindig 2,84%-on áll, amivel lenyomja pl. a G2-t, és a Hero-t. Vannak még hozzám hasonló elvetemült Dream userek!
Máshonnan közelítve a dolgot feltűnik, hogy mekkora túlsúlyban van a HTC. A 20 uralkodó termék közül 10-et ők gyártottak. És az is látszik, hogy a Motorolán, Samsungon, HTC-n kívül más nemigen rúg labdába a gyártók közül.
Szóval érdekes, ezen a piacon 1 éves eszköz létére nagyon szép teljesítmény ez a Motorolától.