Az elektromosjármű-iparban nem ritkák az együttműködések, de az egyik legizgalmasabb lehetőség sosem valósult meg. Kiderült, hogy az Apple a kínai BYD-vel, az EV és akkumulátoripari óriással állt össze egy forradalmi akkumulátorrendszer fejlesztésére. Ez a titkos együttműködés, amely 2017 körül zajlott, a lítium-vas-foszfát (LFP) cellákra összpontosított. Ezt a technológiát gyakran dicsérik hosszú élettartamáért és biztonsági előnyeiért a korabeli EV-akkumulátorokhoz képest.
Bár az Apple végül felhagyott ambiciózus autóprojektjével, a BYD-vel való együttműködés betekintést nyújt a cég EV-irányú törekvéseibe. Az együttműködés célja egy rendkívül testreszabott akkumulátorrendszer létrehozása volt, amelyet kifejezetten az Apple tervezett járműveihez alakítottak volna ki. Az Apple mérnökei fejlett akkumulátorcsomagokkal és hőkezelési technológiákkal kapcsolatos szakértelmüket hozták az asztalra, míg a BYD a gyártási tapasztalatát és az LFP cellatechnológia terén elért fejlődéseit adta hozzá.
Bár egyik cég sem erősítette meg hivatalosan az akkumulátor közös fejlesztését, a BYD egy nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a teljes EV palettáját meghajtó „Blade akkumulátor” technológia saját mérnökeik munkájából származik. Ugyanakkor a fejlesztéshez közel álló források szerint a Blade akkumulátor kialakítására hatással voltak azok a tanulságok, amelyeket a közös munka során az Apple-lel tanultak.
Az Apple állítólag olyan testreszabásokat keresett, amelyek jelentősen növelték volna elektromos járművei hatótávolságát, ami kulcsfontosságú tényező a fogyasztói elfogadás szempontjából. A vállalat már akkoriban is többféle akkumulátorkémiát vizsgált, köztük nikkeles és lúgos technológiákat, valamint jelentős összegeket fektetett az akkumulátorcsomagok tervezésébe és mérnöki megoldásokba, hogy maximalizálja a cellasűrűséget.
Az Apple és a BYD együttműködése egy hosszú hatótávolságú akkumulátorrendszer kifejlesztését célozta, amely kiemelte volna az Apple elektromos járműveit a piacon. Évekig tartó közös munka ellenére az Apple végül úgy döntött, hogy más gyártók akkumulátorrendszereit is megvizsgálja. Az elektromos jármű projekt számos késést szenvedett el, és az EV-piac kihívásokkal teli gazdasági helyzete valószínűleg szerepet játszott abban, hogy az Apple végül leállította a projektet.