MojAndroid
(x) hirdetés

Öt év várakozás után végre megérkezett a Volkswagen ID Buzz. A német autógyártó szerdán egy virtuális rendezvényen mutatta be a teljesen elektromos kisteherautót, amely az ikonikus Type 2 Microbus – gondoljunk csak hippikre, virágerőre és békejelekre – egy modernebb reinkarnációja.

Az ID Buzz valamint ID Buzz Cargo még idén megérkezik Európába, az Egyesült Államok piacaira szánt hosszabb tengelytávú változat pedig a tervek szerint 2023-ban debütál.

Sok mindent még mindig nem tudunk – főleg az árat, de abban biztosak lehetünk, hogy az ID Buzz kulcsfontosságú szerepet fog játszani a VW teljes kizöldítésében.  A mikrobusz a cég MEB moduláris elektromos architektúrájának bemutatójaként szolgál majd, és az elsők között lesz, amelyeket kifejezetten a családok számára forgalmaznak.

A kisteherautót némileg frissítették ahhoz a koncepcióhoz képest, amely először 2017-ben megmutattak a nagyközönségnek. A VW meglepően hű maradt az eredeti dizájnhoz, és egészen odáig ment, hogy az ikonikussá vált Day-Glo citromsárga kéttónusú festést kínálja alap színkombinációként  (a 11 színváltozatból).

Az ID Buzz első európai változata 81 kWh energiakapacitású akkumulátort tartalmaz majd, amelyből 77 kWh használható. Ez egy hátsó tengelyes motort fog hajtani, amely 201 lóerőt képes leadni. De valljuk be: ez nem egy pályára szánt elektromos autó – sőt, a VW mindössze 145 km/h -ra korlátozza a furgon végsebességét. Figyelembe véve, hogy őse csak 100km/h sebességet tudott elérni (általában lefelé cirkálás közben), ez a legtöbb vásárló számára nem okozhat csalódást.

A VW nem árulja el a hatótávolságot, de minden jel arra utal, hogy körülbelül 480 km-t lehet majd megtenni teljes feltöltéssel. A töltési teljesítmény váltóáram (AC) használatakor 11 kW, amely egyenáramú gyorstöltő állomáson 170 kW-ra nő. A VW azt állítja, hogy a jármű mindössze 30 perc alatt 5-ről 80 százalékra tölthető fel. A VW a jövőben az ID Buzz-hoz Plug and Charge funkciót kínál majd, amely szabvány lehetővé teszi, hogy a Buzz tulajdonosa nevében automatikusan azonosítsa magát és engedélyezze a töltést egy harmadikféltől származó töltőállomáson.

Lényegében a VW egy vadonatúj formai nyelvet vezet be az elektromos járművek piacán. A hot hatchek jöttek-mentek, és jelenleg az elektromos crossoverek és a kompakt SUV-k uralják a piacot. Ezeket hamarosan felváltják a mikrobuszok és a luxusterepjárók, amelyek az amerikai és európai autóvásárlók kedvenc kategóriájának bizonyulnak. Ebbe a szegmensbe érkezik most a VW újdonsága amely egyszerre ismerős és teljesen egyedi. Nem kisbusz – mikrobusz.

További érdekességek az ID Buzz-ról a The Verge oldalán.

2022.03.10.

+