MojAndroid

Nagyapám fillére pontosan vezette a kiadási naplót (a bevételit is, de hát ott kevesebb tétel volt), hazaérte után elővette a határidőnaplót és részletesen felírta, hogy mire mennyi ment el aznap. Hogy mégis hogyan oldotta meg nagymamám a dugi 2 forintosokat fagyira, azt ma már ne feszegessük, maradjunk annyiban, hogy egy időben furcsáltam eme szokását, majd irigyeltem őt azért a kitartásért, amivel évtizedeken keresztül meg tudta mondani, hogy mikor mire ment el a pénze.

Hosszas keresgélés és többszöri feladás után a One touch expenserrel teszek próbát, és azt kell mondjam, hogy az első hét jó eredménnyel zárult: bár igazából az lesz a mérvadó, ha egy hónap múlva is használom.

A progi pozitívuma két “one touch” azaz egy érintéses megoldásában rejlik. A program kapott pár widget-et, amiből nekem az vált be, amiről a kamera is elérhető (ebből csak egy van).

Fényképezd le, aztán este “lekönyveled”

Ha kapok blokkot, számlát, akkor arról készítek egy fotót. Ha más nem, akkor vagy az összeg marad felismerhető, vagy a cég logója, ami alapján már be tudom azonosítani, hogy miről van szó.

Ha valamiért nem kapok blokkot, akkor egy másik gombnyomásra automatikusan generál egy üres bejegyzést az aktuális időponttal. Ez már elég nagy segítség ahhoz, hogy amikor egy kis időm van (ezzel nem várhatok estig) a pontos összeget megadjam.

Kategóriák helyett címkék

A könyvelés lényegi része a csoportosítás. Ez az, amit szerintem nem érdemes túlságosan elaprózni, illetve nagyon fontos a megfelelő személyre szabás. A program szállít nekünk kategóriákat, de egyrészt angolul van (ami nem akadály), másrészt túl sok kategória van, ami arra ösztönöz, hogy minél aprólékosabb könyvelést készítsek. Én ebben (is) az iteráció híve vagyok: először nagyobb, összefoglaló csoportokat hoztam létre, aztán ha az egyik csoportnál feltűnően magas összegek kerülnek be, akkor azt bontom, ha kell és lehet.

Büdzsé

Költségvetést is lehet készíteni, de ezzel nem foglalkoztam, állítólag nem is az igazi. Aki költségvetést akar csinálni, az inkább nézze meg a You need a budget-et. Az egyetlen büdzsé, amit kvázi magamnak felállítok, az a nyaralással kapcsolatos kiadások, erre viszont címkét használok, aminek nincs felső határa, de az által, hogy folyamatosan képben vagyok a költéssel, kontroll alatt is tudom tartani.

Tapasztalatom és a pénzügyi tanácsadók szerint is fontos, hogy valamilyen jellegű kontroll alatt tartsuk a kiadás-bevétel egyenlegünket. Hogy ez a kontroll miből áll az véleményem szerint szubjektív megítélés kérdése. Nekem ez jött be, de érdekelne mások véleménye is, ki hogyan tudja megoldani, hogy a hó végén maradjon pénz a pénztárcájában?

A személyes beállításaimat megírtam a BitBlog-on is, ott valamivel részletesebben olvashattok erről az alkalmazásról.

Share to TwitterShare to Google PlusShare to LinkedInShare to EmailShare to Print
2013. 08. 29.
  • pantomimes

    Én a magyar fejlesztésű Koint használtam, sajnos folyamatos fegyelmet követelnek meg ezek az appok, ha az ember kizökken pár napra, máris elvesztette a fonalat.

  • Jani Herczeg

    Az Excelt használom. Van rajta kiadások SUM-al, rezsi rész és maradék költhető. Ennél több nem kell. Az egész függvényekel működik. Akkor írom be a kiadásokat és bevételeket, amikor van rá időm.
    Próbáltam már progikat is, de azok nem jöttek be.

  • barcaxavi

    Én a finance41 appot használom immár több hónapja. Hasonlóan másokhoz én is többet kipróbáltam már, de ennek a használata tetszik a legjobban. Gyors bevitel, tag-ek használata, budget, ismétlődő kifizetések, tetszőleges számú account megadása… és egy saját webes felület a finance41.com -on. Egy román srác fejleszti, e-mailekre is viszonylag gyorsan reagál, próbál segíteni.

    Én be is fizettem rá (2$/hó), mert az ingyenes verzió csak napi 3 bevitelt engedélyez. Nekem nagyon megérte.

  • plumpy

    Én a Cashbase-t használom, van webes felülete is, meg android app is, és automatikusan a szerveren tárolja az adatokat, akárhány felületen ha bejelentkezek, mindenhol ugyanazt kapom. Egyéni címkékkel, több alszámlával akár, és és nagyszerű grafikonokat tud csinálni…

    A feleségem telefonján is az én accountommal van belépve a Cashbase-be, így közösen tudjuk vezetni, általában csak elrakjuk a blokkot, és este beírjuk, de nyilván ha épp nem rohanunk, akkor egyből kiadás után be is viszem.

    Tovább ebben van lehetőség állandó kiadások ütemezésére is, mondjuk havonta 15000 fix ingyombingyomra, akkor lehet ütemezni, hoyg magától felírja, minden hónapban adott napon.

    Érdemes megnézni, már nagyon rég óta használom, ingyenes, de van bővített fizetős verziója is (az nekem nem kell). Rendszeresen megnézem mások ilyen appjait is, de ezt a funkcionalitást még egyikben sem találtam meg. (Leginkább az fáj, hogy mindegyik helyben tárolja az adatokat, szinkron nélkül…)

  • szemisun

    Személy szerint az EasyMoney Managert használom, immáron 2 éve és teljesen elégedett vagyok vele

+