Asphalt 7: Heat

Azt hiszem az Asphalt sorozat sok mindent megélt már. A 6-os verziójú Adrenaline remek játék lett, nyúztam is még sokat anno. Aztán megjelent a 7-es, s kétszázhuszonkét forintért adták (adják még most is, s a 6-ost is ugyanennyiért) a Play Store-ban, gondoltam itt az ideje beruházni. Nem mondom, hogy nem bántam meg. Az Asphalt 7-tel a Gameloft bemutatta, hogyan kell a lehető legfantáziatlanabbul frissíteni egy alkalmazást.

A 6-os verziót szerettem. Jópofa autókázás volt, többfajta versenytípussal, tunningolható autókkal. Kellemes grafika volt hozzá, nem különösebben lenyűgöző, de a játékra tudott az ember figyelni. Mi változott ehhez képest a 7-esben?

Első döbbenet, hogy lett közel másfél gigabyte méretű a játék. Ami azért érdekes, mert szakítottak azzal az eddig bevett szokással, hogy a játék csak egy “keret”, s az adatokat a játékon belül tölti le az ember. Ennek egy nagy hátrányát már most látom, ez pedig a frissítés. Eddig kb 2 Megabyte adatot kellett letölteni a Play Store-ból, a többit értelemszerűen a játékon belül oldották meg. Ha most frissülne a játék, akkor remélem nem kell majd újra letölteni másfél gigabyte adatot a Play Store-ból. Meglátjuk.

A játszhatóság nem lett jobb. Sajnos. A versenyek könnyen hozhatók, s nem nagyon van igazán új versenytípus a 6-hoz képest. Persze lehet, hogy lesz, de nem vártam meg. Aki ismeri az Adrenaline-t, az ismerős pályákkal fog itt is találkozni. Sajnos elég hamar rá lehet unni a dologra.

Ebben nincs újítás, viszont lett sok idegesítő extra feature, amik miatt megharagudtam. A legzavaróbb, hogy ha az ember nem figyel, akkor a tovább helyett a megosztom az eredményemet a barátaimmal gombra tappolok, s ezzel elugrom a Gameloft valami rejtett bugyrába, ahol regisztráció után meg tudom osztani az eredményeimet. Nem akarom, amit viszont akarok, az egy kis jelölő, amit ha bepipálok, többet ez fel sem ugrik, s egy életre törlődik a játékból. Fizettem a játékért, akkor ne kelljen nekem a Gameloft oldalán jópofiznom!

A grafika sokkal szebb lett, valószínűleg emiatt nőtt közel kétszeresére az alkalmazás mérete (teljes telepített alkalmazás). Viszont sajnos bénább lett az ütközés. Olyan valószerűtlen sokszor. A nagy méret, s a grafikai elemek miatt valószínűleg egymagos eszközökön, esetleg 1GHz-es kétmagosokon (Tegra2 pl.) már nem száguldanak annyira megszakítás nélkül az autók. A nemrég érkezett Nexus 7-esemen játszottam vele. Azon ment minden gond nélkül. Viszont pár nap után töröltem, mert luxus volt másfél GB erre a játékra.

Összességében az a véleményem, hogy kidobott pénz volt az a 222Ft, amit kiadtam a játékra. Ha valaki megvette anno a 6-ost (nekem megvan), annak nincs értelme a 7-est is megvásárolni. Talán majd a 8-asban lesznek tényleges fejlesztések, újdonságok. Ha nincs meg a 6-os, s autózni szeretnél, akkor érdemes lehet a 7-essel beszállni az Asphalt sorozatba.

Nyomkodj gombokat >>Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
, , , , , , , , , , , , ,

About kobak

3 gyermek édesapja, matematika tanár, s kütyü függő. Majd' minden vizes, s szeles sport szerelmese. Amikor épp nem ide írogat, akkor saját blogját vagy a Twittert gazdagítja gondolataival.
View all posts by kobak →