MojAndroid
(x) hirdetés

Idén májusban mi is leközöltük a hírt, hogy a Twitter 50 millió dollárért felvásárolta a TweetDeck-et. Akkor azt írtam, hogy “az még nem világos, hogy mit jelent ez a TweetDeck, és a hivatalos Twitter kliens sorsára nézve” – nos, ma reggel kávé mellett teljesen véletlenül a TweetDeck-re lapozgattam az Android Market appomat, és mit látok?

2011-09-16-tweetdeck1.png

Wow, “removing features”? Micsoda?!

És nem elszigeteltek az elégedetlenkedő userek:

2011-09-16-tweetdeck2.png

Ennek a fele se tréfa!

Sajnos úgy tűnik, hogy a Twitter a rossz utat választotta a TweetDeck-kel. Nem tudom, mi lett volna a jó út (éppenséggel lenne pár ötletem, de nem én vagyok Jack Dorsey), de az, hogy mi a rossz, azt a TweetDeck changelogja egészen tömören, 8 szóban összefoglalja:

What’s in this version:
1. removal of deck.ly posting

Ennyi. A TweetDeck új verziója eltávolít egy feature-t. Nincs mellette bugfix, nincs magyarázat se; eltávolít egy feature-t. Tekintsünk el attól, hogy én szeretem-e vagy nem a deck.ly-t és a hozzá hasonló, 140 karakternél hosszabb twiteket lehetővé tevő szolgáltatásokat. (Nem szeretem.) Az, hogy egy alkalmazás upgrade konkrétan downgrade, az nem egy népszerű döntés.

A felhasználói feedbacken meglátszik ez, nagyon is: a Market oldalon látható Installs grafikon meredek zuhanást mutat (saccra kb. 30%-osat), az egycsillagos, vulgaritástól sem mentes kommentek pedig azt, hogy a mobil szférában a felhasználók nem tolerálják az ilyesféle, torkon lenyomott változásokat. Ha persze a Twitter célja kifejezetten a TweetDeck kiéheztetése és végül az eltemetése, jó eséllyel célt érnek – de a Market kommentekből látszik: a felhasználók jó része érzelmileg kötődött kedvenc Twitter klienséhez, és a mostani helyzetért a Twittert okolják – na ezek lesznek a felhasználók, akik átmigrálnak Google+-ra.

Amit egyébként ama bizonyos májusi Hírhétfőben nem fejtettem ki, az az volt, hogy szerintem egy Twitter alkalmazás akkor jó, ha független. Sőt, általánosítok: szerintem egy olyan szolgáltatáshoz, aminek van teljeskörű API-ja (mint pl. a Twitter), a legjobb alkalmazások függetlenek. És erre a TweetDeck sajnos remek példa:
Egy Twitter nem engedheti meg magának, hogy ne a saját policy-ját erőltesse. Mondjuk együtt, kádári hanghordozásban: a 140 karakter legyen 140 karakter.
Aztán járulékos hátrányként egy Twitter nem fog bit.ly-t, goo.gl-t engedni a saját appjában a saját URL rövidítője helyett – ez pedig bénaság, egy csomó felhasználónak eleve no-go így az adott esetben jó minőségű hivatalos app használata.

Mik a jó Twitter kliensek? Azok, ahol kiválaszthatod az URL rövidítődet, kép hosting szolgáltatást. Akik a Twitter nyílt API-ján kívül egy sor más nyílt és népszerű API-t integrálnak, a testre szabható felhasználói élmény érdekében.

A TweetDeck még mindig 4,3 csillagos átlaggal csücsül a marketen, de sűrűsödnek az 1 csillagos értékelések, és a jelek szerint a TweetDeck a Twitter akvizícióval a leglelkesebb felhasználóit haragítja magára – és veszti el. Nézzük meg jól, és okuljunk belőle.

2011.09.16.

+