MojAndroid
(x) hirdetés

Tegnap Mark Zuckerberg megmutatta a nagyérdeműnek, hogy hol és hogy gondol a Facebook belefolyni a mobil életbe. Amiért ezt itt, egy Androidos portálon említem, az az, hogy az előzetes várakozások (rumor szinten) nagyon sok helyen egy “Facebook Phone”-ra gondoltak, ami Androidos lett volna (mert mi másra építene ma akárki telefont.)

Hát nem.

A Facebook Mobile Event végül szoftverről szólt (azon belül is API-król), nem hardverről:

  • bejelentették a Facebook Single Sign-On mobil megoldásukat. Ez részben és elszigetelt esetekben már valamennyire implementálva volt egyes alkalmazásokban, most a Facebook platform szintre emelte.
  • Location API, amivel a Facebook a Google Latitude-ból fogja megpróbálni kifogni a szelet.
  • Deals Platform: a Facebook saját mikroüzlet-megoldását fogja ezentúl tolni.

Mindez persze két szóval összefoglalható: logical progression. (Ami nagyon jó pszichedelikus trance formációnév is lehetne.) A Facebook megnézte, milyen szociális hajtások jöttek ki ezekből az új mobil technológiákból, majd leszüreteli azokat és beépíti a saját megoldásába, kihasználva a piaci dominanciát.

A lényeg pedig természetesen mindezek fölött az, hogy a Facebook horizontálisan terjeszti ki ezeket a funkciókat, vagyis nem szúr ki egy mobil OS-t, a fentiek az összes “okos” platformon működni fognak. Ez persze logikus: bármelyik másik megoldás kizárná a mobilfelhasználók nagyobbik szeletét, az pedig nem a Facebook üzlete.

Tehát jön a Facebook mobilon az arcunkba, agresszívebben, mint eddig valaha: rettegj, Foursquare/Gowalla, rettegj OpenFeint, és rettegj Google Latitude.

Ha bővebben érdekel, hogy mit mondott Mark, a Phandroid leközölt egy meglehetősen részletes összefoglalót.

2010.11.04.

+