Reklámozni vagy nem keresni

Először lipilee kommentjére akartam reagálni, de nem akarom elterelni azt a bejegyzést.

Miért szeretjük a reklámokat?

  • A potenciális vevőt tájékoztatják a lehetőségekről. Maga a reklám pénzbe kerül, ezért főleg azok reklámoznak, akik terméke vonzóbb a vásárlók számára a konkurenciáétól, így a reklám befektetése megtérül. Tehát a reklám tárgya önmagában vonzó dolog… Najó, idealizáltam a dolgokat egy kicsit, de szerintem maga a reklám mindenesetre nem káros e tekintetben.
  • A hordozó médiumnak pénzt hoz. Egy fejlesztőnél az alkalmazása a médium, tehát a fejlesztőnek hoz pénzt.

Miért utáljuk a reklámokat?

  • Zavaró. A kis kiejlzőből egy banner csík relatív sok helyet foglal el. A webes reklámok még ottrombábbak, ha felugranak és eltakarják a lényeges tartalmat, amíg be nem zárod.
  • Pénzbe kerül: le kell tölteni a bannert.

Jelenleg Magyarországról ugye nem lehet fizetős alkalmazást publikáni az Android Marketre, a fejlesztő számára bevételi lehetőséget kis forgalmú alternatív market vagy egy külföldi jogi személy jelenthet. (Bosszantó!) Minap megnéztem, USA-ban cég fenntartása cca. 100e HUF-ot kóstál évente, ami hobbiprogramozóknak tuti nem éri meg. A reklámok viszont egy ingyen alkalmazással széles rétegek számára érhetőek el, így sok-sok potenciális fizető jelenik meg, ami csábító bevételi forrás lehet.

Viszont a fejlesztőnek mérlegelnie kell, hogy a reklámozás miatt mennyit veszít a terméke vonzerejéből. Szerintem vannak olyan ötletek, alkalmazások, ahol nem káros egy banner megfelelő elhelyezése. Például, ma olvastam, hogy megjelent a Mindmegette szifonos változata. A weboldalt ismerem, ott nem tetszik, hogy mindig be kell zárnom egy margarín bannert, hogy lássam a receptet. Ellenben “örömmel” fogadnám, ha a hozzávalóknál ott lenne a szponzor márka: AAA margarín, BBB tej, CCC kakaó, stb…

1x töltöttem le egy AdMob-os progit, és a reklám volt az ok, hogy töröltem is az első használat után. Viszont a múlt héten olvastam, hogy az AdMob kísérletezik olyan megoldásokkal, hogy a reklám hézagmentesen beépül a programba. Pl. autós játék esetén a Nascar kocsi oldalán valódi reklám van… ugye nem is zavaró?! Vagy ki tudna elképzelni egy foci játékot, hogy a mezeken nincs reklám?!

Viszont van pár ötletem, amit nem tudom, hogy lehet jövedelmezővé tenni, ha nem reklámmal. Pl. egy amőba progit? Az időkorlát snassz, kicsi az ötlet valaki megcsinálja időkorlát nélkülire AdMob-osra. De egy hírfolyamért sem fog senki PayPal-on adakozni, ha egyébként ingyenes…

Szóval szerintem, csak meg kell találni az alkalmas módot…

Kicsit cinikus zárógondolat: a reklámok és a sikeres médiumok összefonódnak, pl. a tv csatornák esetében a kereskedelmi tv-k. Egyszer ezt hallottam: “véletlenül se gondoljuk, hogy a tv-k és a rádiók értünk, nézőkért, hallgatókért vannak; a hirdetőkért.”… Mégis ott vannak a népszerű cuccok.

Nyomkodj gombokat >>Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
, , , ,