telefonnal fizetés tapasztalatai

Egy hete jeleztem, hogy izgalmas kísérletbe kezdek. Megnézem milyen telefonnal fizetni kártya helyett. Amiért ez a dolog izgalmas, mert több felmérés is kimutatta, hogy míg a telefonunk otthon felejtését átlagosan 10 perc után érzékeljük, addig a pénztárca hiányát csak fél óra után vesszük észre. Fél óra pedig már hosszú idő.

Mielőtt kimerészkedtem volna a nagyvilágba egy egyetemi italautomatával tettem meg első kísérletemet. Gondolván itt nincs rengeteg ember, nem lehet gond, ha esetleg mégse működik a fizetés. Hát jól be is fuccsolt a próbálkozás, mert az automata sehogy sem akarta kezelni a telefonnal való fizetést. Valami érthetetlen hibaüzenetet kaptam.

Viszont ha már megvolt az elhatározás, nekivágtam az utcának, megnézve mi vár rám, amikor egy telefonnal hadonászok a kasszánál. A meglepő, vagy éppen kevésbé meglepő hír, hogy a pénztárosok többsége észre se veszi, hogy nem kártyát tartottam a terminálhoz. Kasszánál, bemondja az ember a bűvös szót: PayPass és már érkezik is a terminál, amihez odatartva a telefont már meg is történt a fizetés. A pénztáros csak tépi a terminál másik feléből lassan kimászó blokkot és kész.

Mi történik egy átlagos napon? Hogy és hol kerül használatra a kártya? Mik a tapasztalatok?

  1. Indulás. BKV automata, kell egy vonaljegy. Itt bukta. Sajnos többek megerősítették a Telegram közösségünkben is, hogy a BKK/V automaták valamiért nem, vagy csak nagyon nehezen boldogulnak a telefonnal. Többeknél a kártyás fizetéssel (PayPass) is volt gondja, de ilyet én nem tapasztaltam.
    Így hiába simogattam az automatát a telefonnal, kénytelen voltam plasztikhoz folyamodni a végén. (világ vs. mobilfizetés – 1:0)
  2. Beugrottam egy boltba venni magamnak inni. Egy víz. Érintéses fizetés. Gyors és egyszerű. (világ vs. mobilfizetés – 1:1)
  3. Ebéd. Menü. Gyorsan, egyszerűen. (világ vs. mobilfizetés – 1:2)
  4. Ajándékvásárlás. (világ vs. mobilfizetés – 1:3)
  5. Egy gyors kávé. Kávét írok, de azt sosem iszom, de egy jó eperturmix működött. (világ vs. mobilfizetés – 1:4)
  6. … a mobilfizetés egyértelműen győzelemre áll. Még a híres 3:6 eredményre se tudna kiegyenlíteni a készpénz.

Összességében az a tapasztalat, hogy az érintéses fizetés 2016 decemberében szinte mindenhol elérhető már. Illetve ahol kártyával lehet fizetni, ott lehet mindenhol egyérintéses módon is, vagyis mobilfizetni is.

Egyetlen helyen, egy kis boltban történt meg, hogy a terminál csak a pénztáros számára megközelíthető, így amikor a várt kártya helyett egy telefont kapott a kezébe, akkor kérdő tekintettel nézett vissza, majd az útbaigazítás után odaérintette a terminálhoz. A fizetés megtörtént, így legközelebb már az ő számára sem lesz meglepő, hogy telefonnal is lehet fizetni.

Érdekes tapasztalat, hogy most már tényleg nem kell előkapnom a pénztárcámat a fizetéshez. És ez jó. Kényelmes, szeretem. A fizetésekről ugyanúgy kapunk blokkot, amin az szerepel, hogy érintésmentes fizetést hajtottunk végre és a virtuális kártyaszám vége szerepel rajta.

Hogyan tovább?

A Gránit Pay alkalmazásba értékelném, ha beletennék a hűségkártyák használatának lehetőségét. Hiszen bárhova megyünk, van valami hűségpontgyűjtési hiperakció. Ha pedig a fizetés után kaparhatom ki a pénztárcámból a hűségkártyát, akkor pont a lényege veszik el a dolognak. Ilyen helyzetben akár fizethettem volna a hűségkártya mellett pihenő bankkártyával is.

Ezt a funkciót valahogy integrálni kellene a Gránit Bank alkalmazásba. Ha más nem, legalább egy digitális hűségkártya tárcát kellene kialakítani, mint azt a Simple alkalmazásban is lehet tenni. Ezzel már egy lépéssel közelebb kerültünk a nem kell 100 plasztik kártyát magammal cipelni című idilli állapothoz.

Mások véleménye

Megkérdeztem az Androidportál hivatalos Telegram csatornáján (sokan fertőződtek meg már az első bejegyzés után is), hogy volt-e bárkinek negatív tapasztalata a Gránit Pay alkalmazással. Az imént említett hűségkártya kérdés hangzott el, illetve más is problémába ütközött a BKK automatáknál.

CM 14.1, rootolt telefonokon nem megy az alkalmazás. Ezzel egyébként nincs feltétlenül baj. Egyébként mindenki elégedett.

Ráadásul a legújabb beszélgetések már ott tartanak, hogy a Tesco, Spar és egyéb modernebb áruházakban már telefonnal megy a termékek bescannelése és a fizetés is.

Hogyan kezdjem?

Ha kedvet kaptál, ebben a három lépésben lehet neked is mobilfizetés a telefonodon:

screen-shot-2016-12-02-at-11-22-00

GRÁNIT eBank
Developer: GRANIT Bank Zrt.
Price: Free
Nyomkodj gombokat >>Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter
kobak on Facebookkobak on Flickrkobak on Googlekobak on Instagramkobak on Linkedinkobak on Tumblrkobak on Twitterkobak on Wordpresskobak on Youtube
kobak
3 gyermek édesapja, matematika tanár, s kütyü függő. Majd' minden vizes, s szeles sport szerelmese. Amikor épp nem ide írogat, akkor saját blogját vagy a Twittert gazdagítja gondolataival.
  • Zimbabwe

    Ennek a cikknek inkább Granitpay-el fizetés tapasztalatai lehetne a címe, hiszen arról szól…

    • Józsa Zoltán

      miért? a címből arra gondoltál, hogy kérek egy turmixot adok érte két telefont? :)

      • Zimbabwe

        No offense, csak telefonon lehet fizetni más módon is, mint Gránit és sokaknak segít a cikk, akik Gránitpayen gondolkoznak.

  • Feri

    Egyelőre nem látom az érdemi különbséget, hogy a mobilomat veszem elő a zsebemből, vagy a pénztárcámat és abból a bankkártyát. Illetve nem biztos, hogy a pénztáros kezébe adnám a telómat (ha kell), mert ha leejti…