MojAndroid
(x) hirdetés

Licsák Zoltán megkeresett minket, hogy írnánk-e az első játékáról.

Tisztelt Androidportál szerkesztőség!
Licsák Zoltán vagyok, Cegléden lakok, villamosmérnöknek tanulok, szabadidőmben androidra is fejlesztgetek játékot.
Kijött az első, még nem sok letöltéssel rendelkező androidos játékom, egyenlőre csak google play-en.
Lehetségesek benne hibák, de már éles verziónak mondható.
Az a kérdésem lenne, hogy erről lehet-e írni, vagy megér-e egy cikket?

Válaszukat előre is köszönöm: Licsák Zoltán

A portálon nem szerettem sose a felkérésre készült, kvázi marketing cikkeket. Azonban azt gondolom, amikor valaki az első játékát készíti, az sok tapasztalattal gazdagodott közben. Volt egy ötlet, ami elindította a játékkészítést. És az ötlettől a kész játékig nagyon sok dolog történt. Ez a történet érdekel. És azt gondolm, hogy nem csak engem. Sokan hiszik azt, hogy egy ötlet elegendő, a többi gyerekjáték.

Lássuk mit írt Zoltán kérésemre, hogy mutassa be, miből lett a Squares, s mi az.

Egy alkalmi játékról beszélhetünk, amelyben egy golyót kell irányítani. A játék lényege, hogy minél több pontot szerezzünk úgy, hogy a lehető legtöbb objektumot kerüljük meg. Természetesen minél nagyobb ez az elem, annál több pontot ér a megkerülése. Bizonyos pontszámoknál előbukkannak ellenséges golyók is, amelyek megadott pályán mozognak, ezekkel az összeütközés a menet végét jelenti.

Sok sikertörténetet hallunk manapság ifjú programozók klaviatúráján megszületett okos telefonon futó játékok kapcsán, igen sokan milliárdos üzletet építettek fel belőle. Bennem pedig mérnökhallgatóként folyamatosan bennem van egy olyan érzés, hogy valamit alkotnom kell, ha lehet, minél nagyobbat. Többször hajtott a vágy, hogy okos telefonokon futó alkalmazást készítsek, de sokáig nem volt igazán eredeti ötletem. Majd a vonaton ülve egy négyzetes alapú mintázatot látván „megérintett a múzsa csókja”, s unaloműzésként elkezdtem a Squares-hez hasonló játékot játszani – persze még csak képzeletben -, s innentől már csak a szabályokon és a megvalósításon kellett törnöm a fejem. De lassan papírra vetettem, s július 27-én fel is töltöttem a játékot Google Play-re “Lecsogames” fejlesztői névvel. Ennek ellenére teljes verzió még mindig nem készült el, ugyanis a játék folyamatosan a felmerülő hibák javítása alatt áll, s mindezek felderítésében barátaim és néhány segítőkész, számomra is ismeretlen felhasználó segít e-mailen keresztül.

A játékban jelenleg sajnos találhatóak hibák. Az általunk irányított golyó néhány kereszteződésben megakadhat, s ez jórészt a telefon sebességétől is függ. Jelenleg már nagyságrendekkel kevesebbszer esik meg ez a hiba, mint az első verzióban, de folyamatos javítás alatt áll. Az informatikai problémák mellett még a grafika is fejlesztésre szorul, de egyéb beállítási lehetőségek akadnak így is. Jelenleg két nyelven érhető el a játék, alapbeállításként angol, de magyarra is könnyűszerrel át lehet váltani. A játék irányítását tekintve kiválaszthatjuk, hogy egy nyíl jelezze-e a golyó útját a legközelebbi “kereszteződésnél”. Emellett az irányítás módját is meg tudjuk választani, lehet a képernyő húzásával, amelyhez egyedi módon beállíthatjuk az érzékenységet, minél nagyobb értéket állítunk be, annál rövidebben kell húznunk a képernyőn az ujjunkat. Másik lehetőség a vízszinteshez képest az eszköz döntése, a beépített giroszkóp használatával. Ez sajnos nem minden eszközön működik, de a problémák javítása ebben a percben is zajlik.

De nem csak az átlagfelhasználóknak, hanem a közösségi hálók megszállottjai számára is egyre vonzóbb kezd lenni a játék, hiszen tagja a Google Play Games-nek, így vannak megszerezhető jutalmak, melyekkel „xp”-ket lehet gyűjteni. Emellett egy elért pontszám alapján működő, illetve egy, a megkerült elemek számától függő ranglistán is élre lehet törni. A ranglisták és a megszerzett küldetések kapcsán is lehetnek némi szinkronizálási problémák, amelyek csak órákkal később jelentkezhetnek. Azoktól, akik valami hibát találnak, e-mailen keresztül lehet tájékoztatást adni, hogy minél hamarabb orvosolni tudjam a problémát.

S hogy milyen taktikával lehet a legtöbb pontot elérni a Squares-ben? Nincs legegyszerűbb pontszerzési séma, mivel az ellenfelek megjelenésének ideje a játékos ügyességétől függ. Ennek ellenére segítséget nyújthat, hogy a játékban az ellenfelek útvonalai a Google Play játékleírásban megtalálhatóak, s láthatóak is az egyik feltöltött képen.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért csak Android platformon érhető el a játék, amikor a piaci felmérések szerint egyre többen váltanak iOS rendszerű okostelefonra, ráadásul az iPhone 6 bemutatása is a küszöbön áll. Ennek megfelelően én is szeretnék minél hamarabb bővíteni, Amazonra és a készülékgyártók egyedi letöltő központjaira is feltölteni. Windows Phone-ra és Apple termékekre is szeretnék bővíteni, bár utóbbi nagy költségekkel és még több munkával jár. A tervek között szerepel még továbbá a játék grafikájának a fejlesztése, a választható nyelvek repertoárjának bővítése, valamint a megszerezhető jutalmak és izgalmas feladatok integrálása.

A távoli tervek között szerepel a játék folytatásának elkészítése is, melynek függvénye az első app iránti érdeklődés és az aktív játékosok száma együttesen.

2014.08.07.

+