MojAndroid
(x) hirdetés

Hosszas, 4 hónapos küzdés árán elkészült harmadik játékprogramunk a Fruits&Fun. :)
Ez már nem logikai játék, a kissé populárisabb chuzzle/jewels felé vettük az irányt.
Magyar verzió még nincs, de ígérem, hogy lesz, a Reversihez és Hexxagonhoz hasonlóan itt is frissítés formájában fogjuk feltenni.
A Scoreloop megjelenítését lecséréltük teljesen sajátra, hogy jobban illeszkedjen a játék hangulatához (hullott is a hajam rendesen tőle mire kész lettem, de a lényeg, hogy sikerült, és szerintem jól néz ki). Ezt később vissza fogom vezetni a másik két játékba is.

Az alapjátékot szerintem elég sokan ismeritek, egy 6×6-os táblában figurákat lehet függőlegesen illetve vízszintesen elmozdítani úgy, hogy a szélen kiforduló figurák a másik oldalon bejönnek.
Egy ilyen lépés akkor érvényes, hogy az azonos típusú figurákból valamilyen formában (vízszintesen, függőlegesen, L alakban stb.) összejön egy hármas csoport. Ekkor az adott figurák eltünnek és Tetris jelleggel felülről beesnek új figurák.
Életet akkor vesztesz, ha nem lehet lépni (kivéve Zen módban, ott csak újrakeveri).
Nehezítésből három féle van:
1. A 2. szinttől kaphatsz “giant fruit”-ot, ez egy 2×2 helyet elfoglaló figura, így a mozgatása is több figyelmet igényel, hiszen 2 sort vagy 2 oszlopot mozdítasz vele. Külön ciki, ha lakatot kapsz valamelyik sorába/oszlopába, hiszen ilyenkor a másik sort/oszlopot sem tudod miatta mozgatni.
2. A 3. szinttől kaphatsz lakatot, ilyenkor az adott figura sora és oszlopa nem mozdítható.
3. Az 5. szinttől bejön 9.-ik figurának a szivárványszínű narancs, ami ritka, ezért eltüntetni is nehezebb, pláne ha véletlenül lakat kerül rá.

Könnyítésből alapvetően négy van:
1. Ha 5 vagy több figurát sikerül egy blokkba gyűjtened, akkor az egyik nem tűnik el, hanem az adott szín bombájává alakul. Ha legközelebb blokkba kerül, akkor 3×3-as területen eltüntet mindent. Ez főleg lakatokhoz hatékony.
2. Minden 100000 pont után kapsz egy életet. Ez így utólag elég nagylelkű volt tőlünk, dehát ez van… :)
3. Ha nem nyúlsz a telefonhoz, akkor némi idő után, az egyik figura el kezd tappogni, és az eget nézi. Ez annyit jelent, hogy ővele lehet lépni úgy, hogy eltünjön (lásd első kép második sorában az epret).
4. Kérhetsz direkt segítséget a menü gombbal, ez némi szintállásba és pontvesztésbe kerül…

A játék hagyományos módban a belső verzióhoz képest lényegesen könnyebb lett, de azért 15+ szinten már nagyon észnél kell lenni, hogy összejöjjön az a plusz élet, amit várhatóan el is fogsz veszíteni az adott szinten.
A gyorsasági mód ennél nehezebb, 10 másodperced van, hogy lépj különben lakatot kapsz, a lépés az eltüntetett figurák mennyiségétől függően visszább állítja az időszámlálót, magasabb szinten egyre kevesebbel…

Az eredményeket a ranglistáknál lehet megnézni, aki ismeri az eredeti Scoreloopos interfészt, annak külön csak ezért is érdemes belépni. Jóval kényelmesebb lett, egyszerűen nem értem, hogy ők miért nem voltak képesek erre…

Ja igen. Már fejlesztés alatt az ismerősőknek mutatva a programot hamar kiderült, hogy ez egy elég erősen “csajos” játék. A barátnődnek csak akkor mutasd meg, ha aznapra már nem kell a telefonod… :)
A Flurry statisztikája szerint a játékosok 84%-a nő…

Jó játékot mindenkinek!

[video:http://www.youtube.com/watch?v=rbX8nitVPsk]
2011.12.19.

+