MojAndroid
(x) hirdetés

Sokan, sokszor kérdezték már tőlem, hogy milyen alkalmazásokat használok, milyen játékokat ajánlanék és így tovább. Gondoltam egyet és úgy döntöttem, hogy nem csak az újdonságokat érdemes bemutatni – hiszen sok az új Android felhasználó – hanem az általam használt programokból is szemezgetek. Nemrég bemutattuk a Koordinátákat (Latitude), most pedig következzen a Foursquare, ami nem része az alap rendszernek (ellentétben a Latitude-el, ami a Google Maps része).

Akik ismerik már az alkalmazást, nyugodtan lapozzanak tovább, de remélem lesz akik számára érdekes lehet a Foursquare.

Miről is van szó
Ha a legnépszerűbb social alkalmazásokat vesszük, akkor nagyjából így határoznám meg: Twitter = mit csinálok éppen most, Foursquare = hol csinálom, Facebook = mit csináltam, Youtube = nézd meg, hogy csináltam.
Természetesen a Google Mapsen és a Facebookon is be tudunk jelentkezni, de előbbi a Google profilunkhoz van kötve, utóbbi pedig éppen most építi le ezt a rendszert (az oka nagyjából az, hogy nem csinálják jól és az emberek inkább a 4sq-nél maradtak).

A Foursquare viszont anonim, ha úgy akarjuk, játékos és még kedvezményrendszer is van.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=DFXzyJ8mUh4]

Első lépések
Töltsük le az alkalmazást a Marketről, ebből meg is oldhatunk mindent. Ha kedvünk úgy tartja, sosem kell megnézni a hivatalos honlapot. Regisztráció után érdemes megkeresni a barátokat. Ehhez tudjuk linkelni a Facebook illetve a Twitter fiókokat és ha talál ismerőst, azonnal fel is ajánlja őket barátként. Nekem indulásként olyan 40 ismerőst adott fel. Itt rögtön be is állíthatjuk, hogy a Facebook illetve twitter accountok milyen információt jelenítsenek meg (minden bejelentkezést, csak a jelvények szerzését vagy a Majorságot is).

Innentől kezdve nincs más dolgunk, mint bejelentkezni, ha kedvünk úgy tartja. Ehhez nem szükséges a GPS használata, mobil cella alapján is meghatározza a körülbelüli helyzetünket és feladja a közelben lévő Venue-ket (“találkozó hely”), amelyekre bejelentkezhetünk. Ha nem találunk valamit, érdemes a search (keresés) funkciót használni és ha akkor sincs meg a helyszín, fel tudjuk vinni magunk is a térképre. Javasolt nem szemetelni, hogy a Superusereket ne dolgoztassuk feleslegesen. Azaz ha új helyszínt viszünk fel, töltsük ki helyesen az adatokat, a címet és címkézzük helyesen (pl. ha a kedvenc testépítő termünket visszük fel, akkor nem building a helyes címke, hanem a gym).

Hogyan tovább
A bejelentkezések után pontokat kapunk, amely mutatja mennyire vagyunk aktívak és a barátaink közül hol állunk az aktuális 7 napos statisztikában. Sok mindentől függ, hogy mennyi pontot kapunk egy adott bejelentkezésre. Ha barátokkal együtt tesszük, ha mi vagyunk a Major, ha sokat utaztunk két bejelentkezés között stb. akkor több pontot kapunk, mint ha csak úgy bejelentkezünk egy helyszínre.
Adott helyszínen (Venue), adott intervallum alatt a legtöbbször bejelentkező lesz a Major (Polgármester). Ez nem azt jelenti, hogy naponta többször be kell jelentkeznünk, a Majorsági versenyben napi 1 check in számít.
Fontos megemlíteni a Badge-eket (jelvény, kitűző). Ezeket a bejelentkezések alapján kapjuk. Ha pl. egy helyszínen egyszerre 50-nél többen vagyunk bejelentkezve, akkor máris miénk a Swarm badge. Ha 30 nap alatt tízszer bejelentkezünk egy konditerembe, akkor miénk a gym rat badge és így tovább. Vannak azonban partner jelvények is. Ezekről a partner Foursquare oldalán kaphatunk információt. Pl. az MTV – 2011 VMA Moonman jelvényhez, követnünk kell az MTV 4sq oldalát, majd be kell jelentkeznünk egy zenei helyszínre és máris miénk a jelvény.
Eddig a játékos részéről volt szó, most nézzük, hogy milyen értéket nyújt számunkra a 4sq. Vannak az úgynevezett Special-ok, ezek általában kedvezményeket jelentenek. Pl. a CigarTower-ben, minden harmadik bejelentkező kap egy kubai szivart. Az U26-ban az első check in egy limonádét ér, de könyveket is vásárolhatunk 10% kedvezménnyel a Scolar kiadónál. Javaslom a dotdot.hu oldalt tanulmányozásra (ők hozták össze, a Vodafone-al közösen az első Magyarországi Super swarmot a Sziget fesztiválon, ami 250 bejelentkező/adott helyszín) . A speciálokra külön kereshetünk az alkalmazásban, a helyzetünktől adott távolságban.

Mire is jó ez
Nos, a kedvezményrendszer azt hiszem magáért beszél. Egyébként leginkább játékra jó és nem tudom miért, de engem pl. jó érzéssel tölt el, egy-egy újabb jelvény birtoklása. Illetve egyik fő célomnak a társasházunk Major címének elhódítását tűztem ki. :)
Amit viszont fontosnak tartok még elmondani, hogy ezzel a közösségi életünk is más szintre emelkedik. Mindig azt mondják, hogy a Facebook és egyéb közösségi oldalak az emberi kapcsolatok rovására mennek. Nos, szerintem ez csak használat kérdése. Mondok gyorsan három példát, az általam használt közösségi alkalmazások pozitív oldalára.
Nyár végén, az utolsó Android Workshopon bejelentkeztem Facebook-ra. Majd mielőtt távoztam volna, egyszer csak szembejött három nagyon kedves barátom, akiket évek óta nem láttam. Kiderült, egyikük látta a bejelentkezésemet és mivel úgyis sörözni indultak, arra a helyre jöttek le, ahonnan bejelentkeztem. Ebből természetesen hajnalig tartó beszélgetés lett.
A twitternek köszönhetően, a holnap megjelenő interjú alanyát ismertem meg egy twittertalin.
S mivel most a Foursquare a téma, csak annyit mondok, a Sziget fesztiválon igazán vicces volt olvasni egymás bejelentkezéseit illetve a kommenteket, amikor kiderült, hogy adott helyszínen több ismerősöm is van és az információ birtokában pár perc alatt összehoztunk rengeteg baráti találkozót.

2011.08.28.

+