MojAndroid
(x) hirdetés

Megérkeztek a legfrissebb, 2011 januári adatokat is tartalmazó, az okostelefonok piacát elemző statisztikák az adatbányász iparág két meghatoró szereplőjétől, a Nielsentől és a comScore-tól.

A comScore hozta a látványosabb grafikont, ezért vegyük őket előre. A cég a 2010 januártól 2011 januárig terjedő időszak Egyesült Államokbeli okostelefon operációs rendszer részesedéseit vizsgálta, és eredményeiket a következő grafikonban foglalták össze:

Szépen látható az Android elmúlt évbeli diadalmenete: a tavaly januári 5% körülről 2011 januárjára 31,2%-ra emelkedett a piacból való részesedése, maga mögé utasítva a folyamatosan eső (és januárban 30,4%-on álló) BlackBerry-t és a (24,7%-on) stagnáló iOS-t.

A másik statisztika kevésbé szokványos, és talán kicsit kevésbé triviális adatokat nyújt. A Nielsen az általános operációs rendszer trendeken felül azt vizsgálta, hogy a részesedésen belül egyes cégek mekkora szeletet harapnak a piacból – mindezt 2010 novembertől 2011 januárig bezárólag, a mobil előfizetők preferenciái alapján.

A nem szokványos pie chart-ból (ez inkább felvágott tepsis süti chart) szépen látszik, hogy bár az Androidnak összességében nagyobb a piaci részesedése, természetesen ezen a 29%-on sok cég osztozik. Érdekes, hogy nem a lesikeresebb készüléket gyártó Samsung hozza a legnagyobb részesedést, hanem a HTC. Illetve érdekes az is, hogy míg az Apple és a RIM vertikálisan uralja a piacot (kisebb piaci részesedés operációs rendszereket tekintve, de természetesen az a részesedés csak 1 cégé), addig a HTC horizontálisan azért odacsap nekik: azzal, hogy nem csak Android témában, de Windows Mobile szegmensben is tarolnak, összességében ők is tagjai a 20%-os részesedéssel bírók exkluzív klubjának.

A lényeg tehát: a comScore szépen bemutatta, hogy mennyire töretlenül növekedik az Android, a Nielsen viszont perspektívába helyezte az adatot, és megérteti velünk, hogy miért van mégis kényelmes helyzetben még mindig az Apple és a RIM.

2011.03.04.

+